וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת לשון הרע בסך 25 מיליון שקל נגד "כלבוטק"

עדי דברת-מזריץ

7.4.2010 / 19:18

יבואנית הדגים פ.ד.א.ן תובעת את תכנית התחקירים של רשת שטענה כי בדגים המיובאים לישראל קיימת כמות גדולה מהמותר של מים וכי לדגים מוסיפים פוספטים

יבואנית הדגים פ.ד.א.ן השקעות הגישה תביעה כנגד תוכנית התחקירים כלבוטק, זכיינית ערוץ 2 רשת, "עולם הספורט" המפיקה את כלבוטק ועורך כלבוטק משה כץ בגין נזיקין לשון הרע בסך 25 מיליון שקל.

עניינה של התביעה שידור של תחקיר בכלבוטק בתחילת השנה שטען, בין היתר, כי בדגים המיובאים לישראל קיימת כמות גדולה מהמותר של מים מוספים וכי לדגים מוסיפים פוספטים.

לדברי פ.ד.א.ן, שידור התחקיר גרם לה לנזקים כבדים שהובילו להפסקת פעילותה בתחום ייבוא הדגים. עיקר הפגיעה נובעת לדבריה מכך שבתחקיר כיכבו בין היתר מוצרי המותג דלידג של חברת נטו, שהיתה בזמנו הלקוחה הגדולה ביותר של פ.ד.א.ן.

לדבריה, בינואר הודיעה חברת נטו כי היא מפסיקה את ההתקשרות עם פ.ד.א.ן לאור שידור התחקיר. לדברי החברה, בשנת 2009 היקף המכירות של החברה לחברת נטו עמד על 141 מיליון שקל, ובעקבות הפסקת הפעילות יש לה אובדן רווחים עתידי בהיקף של 60 מיליון שקל.

פ.ד.א.ן טוענת כי התחקיר ששודר, והציג תהליך הוספת פוספטים מים לדגים במפעל בסין, שקרי ומופרך וכי לא היו מים מוספים ופוספטים בדגים של החברה ובתחקיר הוצגה תמונת שווא שקרית. לפ.ד.אן טענות שונות על התנהלות כלבוק טרום ולאחר שידור התחקיר.

בין היתר נטען כי למרות שדלידג אמרה לעורך תוכנית כלבוטק, משה כץ, כי היא אינה היבואנית אלא רק משווקת הדגים, לא נעשתה פנייה מכלבוטק לפ.ד.א.ן למתן תגובה.

רפי גינת מסר בתגובה: "התביעה הזו הגיעה לעיתונות לפני שהגיעה אלינו ולא ראיתי את כתב התביעה. התחקיר על המים והפוספטים בדגים היה אחד מהתחקירים החזקים שהיה העונה, תחקיר שאנחנו מאוד גאים בו ועומדים בנחרצות מאחורי כל הממצאים ולא תהיה לנו בעיה להוכיחם בבית המשפט כפי שהוכחנו בתוכנית".

מרשת נמסר בתגובה: "התביעה טרם התקבלה אצלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully