וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוצ'יק ואגייס מועמדים להוביל את הקמת רשות התקשורת

אמיתי זיו

8.4.2010 / 7:02

שר התקשורת משה כחלון יכריע בימים הקרובים בין המועמדים להקמת הרשות שתפקח על הענף במקום המשרד הממשלתי

שר התקשורת, משה כחלון, פועל ברצינות להקים רשות תקשורת חדשה במקום המשרד הממשלתי שבראשו הוא עומד: בימים הקרובים יודיע השר על מינוי פרויקטור להקמת רשות התקשורת. לתפקיד מועמדים יוסי קוצי'ק ואיתי אגייס.

רשות התקשורת היא רעיון ישן שהחיה כחלון בחצי השנה האחרונה. הכוונה היא להקים בישראל, כמו בכל מדינות המערב, רשות תקשורת שתפקח על הענף - במקום המשרד הממשלתי. רשות תקשורת כזו אמורה להיות גוף מקצועי שאינו מושפע מחילופי ממשלות ומאג'נדות סקטוריאליות של שרים.

במחלקה המשפטית במשרד התקשורת כבר עוסקים בניסוח תזכיר חוק לרשות תקשורת, אך במקביל הוחלט על מינוי פרויקטור להקמה של הרשות. המינוי הוא על דעת המשרד בהסכמת משרד האוצר.

הכוונה היא לאדם מחוץ למערכת הממשלתית שיבנה לפרטים את עץ המבנה של הרשות על בסיס תזכיר החוק המתגבש. הפרויקטור אמור גם להכריע בנושאים כגון לוח זמנים ליישום הרפורמה, מבנה הרשות התקציב והשכר.

מאוחר יותר יפקח הפרויקטור שייבחר על הביצוע בפועל של המעבר לרשות תקשורת. בסופו של התהליך הרשות אמורה לאחד לתוכה את משרד התקשורת, מועצת הכבלים והלווין ואת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו.

אגייס כיהן בעבר כמנכ"ל משרד התיירות ועוד קודם לכן כסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר. הוא ליווה את הכנת המכרז במשרד הביטחון להקמת עיר הבה"דים ואת מכרז מרכז ההדרכה של משטרת ישראל. הוא מכהן כיו"ר חברת ceo.

קוצ'יק הוא כיום הבעלים של כמה חברות בתחום היזמות, הייעוץ ויחסי הציבור. בעבר היה קוצי'ק הממונה על השכר במשרד האוצר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת כהונתו של אהוד ברק. קוצ'יק במגזר הפרטי מאז 2001 וכיהן גם כמנכ"ל חברת כוח האדם מנפאואר. שני האישים כבר נפגשו עם כחלון בשבועות האחרונים, וכאמור בימים הקרובים יכריע השר ביניהם. עדיין לא ברור ההיבט המשפטי של המינוי ואם נדרש לו מכרז.

בתגובה נמסר ממשרד התקשורת: שר התקשרות מאמין בצורך בהקמת רשות תקשורת ופועל בכמה בכמה מישורים לקידומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully