וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיתונות קוראת לבלאו להשיב את המסמכים

וואלה! ברנז'ה

12.4.2010 / 16:58

המועצה קוראת לרשויות שלא לעצור את בלאו עם השבת המסמכים. דורנר: "אין לאפשר לעניין לפגוע ביסודות מוסדים של עבודת העיתונאים בישראל"

נשיאת מועצת העיתונות, השופטת (בדימוס) דליה דורנר, בוחנת בדאגה את ההשלכות האפשריות של פרשת הדלפת מסמכי לשכת אלוף פיקוד מרכז לעיתון הארץ". בהודעה מטעם מועצת העיתונות נכתב כי דורנר מבקשת מכל הצדדים המעורבים שלא לאפשר לעניין לפגוע ביסודות מוסדים של עבודת העיתונאים בישראל.

המועצה קוראת לאורי בלאו, להשיב לאלתר לידי הרשויות המוסמכות את המסמכים שקיבל מענת קם, זאת לאחר שקם הודיעה כי היא מוותרת על חיסיון המקור שלה. המועצה קוראת גם לרשויות שלא לעצור את בלאו במידה וישיב את המסמכים לידי רשויות הביטחון. "מעצר של עיתונאי בגין קבלת מסמכים מידי מקור, במסגרת עבודתו, עלול להלך אימים על העיתונות בישראל, לפגוע בכלי חשוב בעבודת הכתב, ולפגוע קשות בתדמיתה של ישראל כמדינה אשר חופש הביטוי והעיתונות הוא נר לרגליה".

גם אגודת העיתונאים בירושלים קוראת לסיים את הפרשה בהחזרת המסמכים החסויים שבידי בלאו. בהודעה שפרסמה האגודה נמסר כי נכון והוגן לסיים את הפרשה בהחזרת המסמכים החסויים המצויים בידיו של בלאו לגורמים המוסמכים וכי על רשויות החוק להבטיח כי לא יעמידו את בלאו לדין.

יו"ר אגודת העיתונאים דני זקן מסר: "האגודה קוראת לרשויות החוק לפעול בפרשה זו ובעתיד בזהירות הראויה כדי לשמור על מעמדם של העיתונאים ותפקידם המכריע במשטר דמוקרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully