וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז לערוץ היעודי בשפה הערבית יצא לדרך

הדס ריבק

14.4.2010 / 13:33

הקבוצה שתזכה ברישיון להפעלת הערוץ תזכה להקלות מפליגות בעיקר בתחום של הפקה מקומית. במכרז יורשו להתמודד משרדי פרסום, בעלי מניות בזכייניות הטלוויזיה המסחרית, תושבי חוץ ובעלי עיתונים

יותם רונן

(צילום: יותם רונן, עריכה: גדי ויינשטוק)

משרד התקשורת והמועצה לשידורי כבלים ולווין הודיעו היום על יציאתו לדרך של המכרז לערוץ היעודי בשפה הערבית. זו הפעם השלישית שמכרז שכזה יוצא לדרך. ב-1995 לא צלח המכרז מסיבות משפטיות ואילו ב-2003 זכתה קבוצה במכרז להפעלת הערוץ, אולם בסופו של דבר היא החליטה לוותכר על הזיכיון.
הן שר התקשורת משה כחלון, הן יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין ניצן חן והן יועץ המכרז רפיק חלבי הדגישו היום את ההקלות המפליגות להן יזכו מפעילי הערוץ. בעלי מניות ב-HOT ו-yes יוכלו להיות חברים בקבוצה עד 24%, משקיעים מחו"ל גם משרדי פרסום, בעלי מניות בזכייניות ערוץ 2 ובעלי עיתונים יוכלו להתמודד במכרז. תושבי חוץ יוכלו להחזיק עד 40% בעלות בקבוצה המתמודדת.

הרישיון ינתן לתקופה של עשר שנים והערוץ ישודר בכבלים ובלווין וגם בחבילת ה-DTT הצרה בה משודרים כיום ערוצים 1,2,10,99 ו-33. בשנתיים הראשונות יחוייב הערוץ לשדר שש שעות ביום ובשנה השלישית שמונה שעות. החל מהשנה השלישית לפעולתו יחוייב הערוץ בשידור מהדורת חדשות בת 20 דקות בשפה הערבית. בשנתיים הראשונות לשידורי הערוץ הוא יחוייב בהשקעת שני מליון שקלים בהפקה מקומית ובשנה הרביעית ארבעה מיליון שקלים.

כלכלן המועצה אבי אזוז העריך כי שוק הפרסום במגזר הערבי מוערך בכ- 100 מליון שקל. אזוז אמר: "צריך להסתכל על הערוץ כמשהו שלא רק נוגס בעוגת הפרסום אלא מגדיל אותה. אפשר להעריך שתחזית ההכנסות שלו תהיה סביב כמה עשרות מליוני שקלים".

יש לכם 5000 שקל?

שר התקשורת משה כחלון: ברך על היוזמה: "זה צורך חיוני ואני מקווה שהפעם זה כן יצליח. יש כאן מינימום חסמים, הקלות גדולות ככל האפשר כדי שזה יצליח. צריך לתרגם את החיוניות הזאת בהקלות גדולות ככל האפשר. לדעתנו זו תהיה תרומה גדולה לדוברי השפה הערבית.זה יתרום ליצירה ולאקטואליה ולפלורליזם".

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין ניצן חן סיפר במסיבת העיתונאים כי מספר הלקוחות של HOT ן-yes מקרב ערביי ישראל עומד על כמה אלפי לקוחות בכל אחת מהחברות. לדבריו: "זהו פשע שלטוני שעד היום לא עלה ערוץ לדוברי השפה הערבית". חן הוסיף ואמר: "ישנה חשיבות רבה בקיומו של ערוץ יעודי בשפה הערבית. אני מקווה כי ההקלות שנכללו במכרז, יבטיחו את קיומו של האינטרס הציבורי ואני מאמין כי הן יסייעו להצלחת המכרז".

מחירו של ספר המכרז עומד על 5000 שקל, הערוץ אמור להתחיל את פעילותו ארבעה חודשים מרגע קבלת הרישיון, ובמעוצה לשידורי כבלים ולווין מעריכים כי מדובר באוקטובר 2010.

חלק מהמטרות של הערוץ היעודי יהיו הגדלת שוק הפרסום בשפה הערבית ויצירת תחרות לרשתות הזרות הנקלטות היום בצלחות לווין פרטיות. יועץ המועצה למכרז רפיק חלבי אמר : "על מכרז כזה קל ופשוט וטוב הייתי זורק הכל עכשיוף לוקח קבוצה ורץ להתמודד. אני מודה לכל מי שדאג להקלות האלה שיאפשרו לכל מי שמתעניין להקים קבוצה ולרוץ למכרז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully