וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינה בראש

אמילי גרינצווייג

21.4.2010 / 14:00

ועדת המדרוג תגדיר מחדש את הכללים לרישום ומדידת תכניות, זאת בעקבות ריבוי מקרים של הוצאת "פינות" מהמדידה. מנשה סמירה: "יש בכך משום הטעיית הציבור"

וועדת המדרוג תגדיר בתקופה הקרובה כללים חדשים לרישום ומדידת תוכניות. מליאת הוועדה התכנסה היום בעקבות בקשת זכייניות ערוץ 2 ו-10 ודרישת מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה לדון בכללי המדידה. המליאה החליטה לנסח מחדש את כללי הרישום ונקבעו קווים כלליים לקביעתם. ההערכה היא כי תתכן הפרדה בין ערוצים המשדרים פרסומות (2, 9 ו-10) לערוצים שאינם משדרים פרסומות (ערוץ 1).

כללי הרישום, כפי שנוסחו עד כה, איפשרו מחיקה של "פינות" מתחילתן או מסיומן של התוכניות (במידה ונמשכו מתחת ל-20 דקות) וכך, בפועל, נמדדה "בטן" התוכנית בלבד, באופן שאינו מהימן לכלל התוכנית והביא לרוב לנתוני צפיה גבוהים מהנתונים האמיתיים.

מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה פנה בשבוע שעבר למנכ"ל הוועדה למדרוג, יפעת בן חי בדרישה להפסיק לאלתר את השימוש בפינות במהדורות החדשות ולמעט אפשרויות של "משחק בנתונים". לדבריו: "אמינותם של דו"ח התוכניות, ושל נתוני המדרוג בכלל, נפגעת ויש בכך משום הטעייה של הציבור. סמירה כינה את זליגת נוהל הפינות למהדורות החדשות כ"חמורה ובלתי ראויה". עוד הדגיש כי "העברת המידע לציבור באופן מהימן ונכון, חשובה לא פחות מאשר הדיון הכלכלי המתבצע בין גופי השידור, משרדי הפרסום והמפרסמים".

את תגובתה של יפעת בן חי לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully