וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאפ ו-H&M גרמו להכפלת ההוצאה על פרסום בענף הביגוד

מיכל וינדזברג

21.4.2010 / 16:29

כך עולה מדירוג הפרסום לרבעון הראשון של 2010 של יפעת בקרת פרסום. קטגורית הפרסום המובילה נותרה רשתות השיווק

רשתות השיווק שומרות על כוחן בראש טבלת קטגוריות הפרסום, כך עולה מדו"ח שפרסמה יפעת בקרת פרסום היום. דירוג ענף הפרסום לסיכום הרבעון הראשון של 2010 נערך במחירים ריאליים בשקלים. רשתות השיווק מובילות את הטבלה, עם גידול של כ-8% בהוצאה לפרסום, העומדת על כ-110 מיליון שקל. הקטגוריה התאפיינה בתנועה פרסומית ערה בשל שלל המבצעים לחג הפסח, ועקב הקרב הפרסומי החריג בין מגה בול לשופרסל דיל.

המפרסמים המובילים בקטגוריה היו: סופר-פארם ושופרסל עם כ-25 מיליון שקל כל אחד, קו-אופ הריבוע הכחול עם כ-19 מיליון שקל (ירידה של כ-20% ביחס לרבעון מקביל אשתקד) והמשביר החדש לצרכן עם הוצאה לפרסום של כ-14 מיליון שקל (גידול של כ- 21% בתקציב הפרסום).

הסלולרים מורידים הילוך

במקום השני ממוקם תת ענף חשמל ואלקטרוניקה, שרשם פריחה בעקבות גידול במספר המפרסמים בקטגוריה הרבעון, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-43 מיליון שקל וגידול של כ-36% בתקציב הפרסום. הסיבה לגידול הוא בעיקר הגברת הפרסום מצד א.ל.מ ושקם אלקטריק והצטרפותם למעגל הפרסום הרבעון של ביג בוקס, עולם הקולנוע וניופאן OUTLET. אחד המותגים המובילים בפרסום בקטגוריה הם 'מחסני חשמל' עם שלל מבצעי "שלם וקח" שממשיכים להיות אחד המפרסמים הגדולים בישראל שעובדים ללא משרד פרסום.

תת ענף תקשורת סלולרית הממוקם במקום השלישי, הוריד הילוך ברבעון הראשון של 2010 באופן דרמטי, עם ירידה של רבע בתקציב הפרסום לעומת הרבעון מקביל אשתקד בעיקר בשל צמצום בתקציבי הפרסום של פלאפון וסלקום.

תקציב הפרסום של קטגוריית מוצרי החלב הושפע מאוד מהמיתוג מחדש של תנובה, שתקציב הפרסום שלה עלה בדומה לזה של כלל הקטגוריה בכ-53%.

מתלבשים על הקמפיין

שתי הקטגוריות שגדלו דרמטית בהוצאה הפרסומית הרבעון היו ביגוד - שהכפיל את ההוצאה הפרסומית הרבעון עקב כניסת M&H וגאפ לישראל, ודיור - ששילש את ההוצאה הפרסומית עקב פריחת תחום הנדל"ן ותנופה פרסומית חריגה של גינדי.

חברות האופנה שבלטו בפרסום בתחום הביגוד היו קסטרו, באמצעות ראובני פרידן, פתיחת הסניף של גאפ בתל אביב באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי ואופנת פוקס שברבעון הנוכחי הוציאה על פרסום יותר ממה שהוציאה בכל שנת 2009, עם קמפיין "ילדי הפרחים" באמצעות זרמון גולדמן.

ענף נוסף שבלט הרבעון בפרסום היה בנקים שהתמקם במקום החמישי עם גידול של כ- 21%, בעיקר בזכות השקעה פרסומית יוצאת דופן של בנק דיסקונט (עלייה של 790%).

"ענף הפרסום יוצא בוודאות מהמשבר בכלכלי הרבעון, עם גידול בזמן האוויר בטלוויזיה המסחרית, גידולים נאים של אינטשים בחלק מהעיתונים המרכזים והתאוששות נראית לעין של תחום החוצות שהיה השופר של פרסום רשתות האופנה בחודש האחרון", אמר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.

המותגים הבולטים בפרסום בתחום הדיור היו גינדי עם Gindy City ברמלה באמצעות פרסום לין אנד לין ומרתון הפנטהאוזים באמצעות שמעוני פינקלשטיין, קנדה ישראל עם פרוייקט BLUE באמצעות דרורי שלומי ושיכון ועובדים עם הבניה הירוקה באמצעות באומן בר ריבנאי.

סלבריק'ה פי 7

המפרסמת הגדולה בישראל ברבעון הראשון של שנת 2010 הייתה חברת סופר-פארם שהוציאה כ-26 מיליון שקל תוך הגדלה של תקציב הפרסום שלה ב- 12%. רשת שופרסל, במקום השני, הגדילה את הפרסום בכ-5%. תנובה, כאמור, במקום השלישי עם גידול של כ-53% עקב המיתוג מחדש של מוצריה.

את טבלת המפרסמים המובילים סוגרים ביחד ארבעה מפרסמים: ניופאן שנכנסה למשחק של הגדולים והכפילה את תקציב הפרסום שלה, בנק דיסקונט שהכפיל פי שבעה את תקציב הפרסום באמצעות יהושע TBWA, לאומי שגם הוא לא נשאר אדיש ומגדיל את תקציב הפרסום באמצעות מקאן אריקסון עם דגש על אפליקציות ווב וסלולר, ובזק שהקטינה את ההוצאה לפרסום בכ-15% עם דגש על פרסום מהפיכת הלפטופים ופרסום מאסיבי ל- B144.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "בזק היא דוגמא מעניינת למפרסם שמסיט תקציבי פרסום מפרסום מעל הקו לטובת תוכן שיווקי. ניכר בבזק ששמה לעצמה להיות חלוצה בתחום התוכן השיווקי, הן בהשקעה הדרמטית שלה בתחום זה בתוכניות כדוגמת האח הגדול והן בהשתלבות המעניינת שלה בתוכניות דוקומנטריות ובדרמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully