וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשופים

גלעד גרוסמן

22.4.2010 / 16:14

שמואל אייברס, סוהר שב"ס לשעבר, יקבל מערוץ 10 פיצויים בסך חצי מליון שקל, לאחר שבראיון על תנאי כליאתו של דודו טופז פניו לא טושטשו והוא פוטר מעבודתו

ערוץ 10 ישלם חצי מיליון שקל פיצויים לשמואל אייברס, סוהר בשב"ס שפוטר מעבודתו לאחר שהתראיין למהדורת החדשות על תנאי כליאתו של דודו טופז, ולמרות סיכום מוקדם פניו לא טושטשו מספיק. פסק הדין הוגש ללא כתב הגנה וערוץ 10 יגיש בקשה לביטול פסק הדין, שניתן במעמד צד אחד.

בתביעה שהגיש אייברס, באמצעות עו"ד טלי פישר, נגד חדשות 10 והכתב גיא לרר, הוא טען כי שוחח עם לרר, אותו הכיר קודם לכן, לאחר מעצרו של טופז ביוני אשתקד. אייברס סיפר ללרר על תחושותיו הקשות בנוגע ליחס חריג שקיבל טופז, שהתבטא, בין היתר, במחדלים בטיחותיים.

עוד נטען, כי כשבוע לאחר מכן הזמין אותו לרר לפגישה עם עורך מהדורת החדשות והיועצת המשפטית של הערוץ. בפגישה נדונה אפשרות של החדרת מצלמה נסתרת לתאו של טופז לצורך שידור כתבה על אודות תנאי מעצרו, או לחילופין עלתה אפשרות לראיין את אייברס בעילום שם.

אייברס טען בתביעה כי הסכים להתראיין, אבל הביע חשש מפני פגיעה בפרטיותו וחשיפת זהותו. לדבריו, לרר הבטיח כי הערוץ יטשטש את דמותו של אייברס ויערבל את קולו, כך שלא ניתן יהיה לזהותו.

בתביעה נטען שמספר שעות לפני שידור מהדורת החדשות, נשלח לאייברס אימייל שהכיל קובץ עם הכתבה. לאחר צפייה בקובץ הוא יצר קשר מיידי ובהול עם לרר, והתריע בפניו כי הטשטוש אינו מספק וכי חשוב ביותר לטשטש את תווי הפנים מכיוון שניתן לזהות אותו לפיהם. לטענתו, לרר הבטיח לתובע לטפל בעניין. אולם, בעת שידור הקדימון למהדורת החדשות הוא גילה שדמותו לא טושטשה בכלל. אייברס התקשר מיד ללרר ודרש לא לשדר את הכתבה, אולם נאמר לו שהכתבה כבר במהדורה ולכן לא ניתן לעצור את שידורה.

על פי התביעה, לאחר שידור הראיון מונתה ועדת בדיקה בשב"ס, שהובילה להעמדתו לדין של אייברס, הוטל עליו עונש כספי והוא נאלץ לעזוב את עבודתו. בנוסף, הוא טען שלאחר ששודרה הכתבה חבריו מהשב"ס התנכלו לו ומצבו הנפשי הידרדר.

ערוץ 10 לא הגיש כתב הגנה, ובעבקות זאת לפני כשבוע וחצי פסק לו בית משפט השלום בתל אביב את הפיצויים. "למרבה הצער, ערוץ 10 מתייחס לסדרי הדין באותה מידת רצינות שבה הוא התייחס לחיסיון מקורותיו", אמרה עו"ד פישר.


חדשות 10: "אייברס היה מודע לסיכומים"

מחדשות 10 נמסר: "מר אייברס פנה אל גיא לרר ביוזמתו והציע לו את הסיפור בנוגע לתנאי מעצרו של דודו טופז ז"ל. בעקבות הפנייה, התקיימו מספר שיחות טלפון ולאחר מכן פגישה בה נטלה חלק גם היועצת המשפטית של חדשות 10 ובמהלכה הוזהר אייברס כי לפרסום הדברים עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת לגביו עד כדי איבוד מקום עבודתו בשב"ס. במהלך אותה פגישה נאמר לאייברס באופן מפורש כי אם אכן יתראיין וזהותו תיחשף הוא עלול לאבד גם את הפיצויים המגיעים לו. למרות זאת, ביקש אייברס לקיים את הראיון איתו בטענה כי מדובר בעניין ציבורי חשוב. יתרה מזאת, אייברס הציע מיוזמתו לצייד אותו במצלמה נסתרת כדי לצלם את טופז בבית המעצר אבל בחדשות 10 הוחלט לדחות את ההצעה מחשש שמדובר בפעולה שאינה כדין. אייברס שב ואמר במהלך כל המגעים איתו כי הוא מודע לסיכונים שהוא נוטל על עצמו. בין היתר הסביר זאת בכך שבכל מקרה בכוונתו לסיים את עבודתו בשב"ס בתוך זמן קצר. לאייברס הובטח כי פניו לא ייחשפו במהלך הראיון וכי קולו ישונה. הבטחה זו קוימה במלואה. התביעה אינה אלא ניסיון סחיטה פשוט שאיתו נתמודד בבית המשפט

בהתייחס לתביעה נמסר מחדשות 10: "לא קיבלנו את כתב התביעה ופסק הדין ניתן ללא כתב הגנה. אנו מגישים בקשה לביטול פסק הדין שניתן במעמד צד אחד ואין ספק שהוא אכן יבוטל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully