וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 1 לא שידר את סרטון האנימציה של חמאס על שליט

אמילי גרינצווייג

25.4.2010 / 17:49

מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר: "הגיע הזמן להפסיק להיות ציניים ולתת לאנשים כמו החמאס ונסראללה להשתמש בנו לצרכים שלהם". חדשות 2: "חובתנו להציג את הסרטון בליווי פרשנות ראויה"

ערוץ 1 החליט היום (ראשון) שלא לשדר בשידורי החדשות את סרטון התעמולה של חמאס בעניין גלעד שליט. סרטון האנימציה הופץ הבוקר על ידי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, במטרה להעביר "מספר מסרים לחברה ולממשלה הציונית". מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, בהיוועצות עם מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון, יורם כהן , החליט שלא לשדר את סרטון התעמולה של תנועת חמאס במלואו אלא לשדר קטע קצר וערוך מן הסרטון.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה נימק שקלאר את ההחלטה: "כמו במלחמת לבנון השניה כשיתר הערוצים חיכו לדברי נסראללה ולהשמעת דבריו לעם ישראל, הגיע הזמן להפסיק להיות ציניים ולתת לאנשים כמו החמאס ונסראללה להשתמש בנו לצרכים שלהם. אנחנו לא צריכים לשתף פעולה עם השימוש הציני בסרטון שנועד ללחוץ על החברה הישראלית. נכון שניתן לצפות בסרטון באינטרנט אבל יש אמירה מסוימת שמדינת ישראל צריכה לבוא ולומר.

"לא בכל דבר אנחנו צריכים להסתכל מהצד ולכן ביחד חשבנו שנכון לא להתעלם מעניין ולהראות מספר שניות אבל לא לקחתו as is ולהקרין אותו. אני לא חושב שצריך להראות את הלחי השניה כל פעם שמנסים ליצור מניפולציה באמצעותנו".

בחברת החדשות של ערוץ 2 ישדרו חלקים מסרטון חמאס. חיליק שריר, סמנכ"ל התוכן של חדשות 2 אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: "אנחנו מתכוונים לשדר חלקים מהסרטון עם פרשנות בקונטסקט המתאים. אנחנו לא סבורים שיש טעם להמנע מלהראות אותו וסבורים שחובתנו להציג את הסרטון, כאמור בליווי הפרשנות הראוייה".

מחדשות 10 נמסר כי הם שוקלים את צעדיהם בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully