וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגיל ועל התרגיל

אמילי גרינצווייג

26.4.2010 / 10:40

שר התקשורת אישר סיווג משדרים לפי ארבע רמות גיל. כמו כן אושר סיווג המשדרים שיוגבלו לפי תכניהם: מין ופרנוגרפיה, אלימות, וחשש לעידוד עברינות או שימוש בסמים

שר התקשורת, משה כחלון, אימץ את המלצת המועצה לשידורי כבלים ולווין להוסיף לתקנות סיווג וסימון משדרים סיווג נוסף, כך שבסך הכל יסומנו המשדרים על פי 4 רמות סיווג: משדר שאינו ראוי לצפייה לגילאי 8 ומטה, גילאי 12 ומטה, 15 ומטה ו-18 ומטה. עד היום, המשדרים היו מסווגים על פי 3 רמות סיווג: עד גיל 8 שנים; מגילאי 8 עד 14 שנים; מגילאי 14 עד 18 שנים.

ההחלטה התקבלה לאחר תהליך ממושך שערכה מועצת הכבלים והלוויין בנושא, ולאחר שימוע פומבי שנערך לשם קבלת עמדות הציבור אשר בסיומם, החליטה המועצה להמליץ לשר התקשורת לתקן את התקנות.

ממשרד התקשורת נמסר כי השר כחלון החליט לאמץ תקנות אלו מכיוון שהן מתאימות, במידה מרבית, את רמות הסיווג של המשדרים, לשלבי ההתפתחות של הילדים והנוער: "בעידן בו הטלוויזיה משדרת גם תכנים כמו אלימות ופורנוגרפיה, יש מקום להקנות להורים כלים נוספים שיגבירו את יכולתם להגן על ילדיהם מפני חשיפה לתכנים בלתי הולמים אלו"

השר אישר גם תוספת של שלוש קטגוריות תיאוריות בהתאם למאפיינים על פיהם מסווגים המשדרים, כך, שבנוסף על סימון הגיל, יופיע על המרקע סימן שיעיד בגין אילו תכנים סווג המשדר ברמת גיל מסוימת: "מין ופורנוגרפיה" "אלימות ואכזריות", "חשש לעידוד עבריינות או שימוש בסמים מסוכנים", זאת כדי לתת להורים עוד מדד אובייקטיבי לגבי התוכן הספציפי של המשדרים .

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין ניצן חן מסר: "סיווג וסימון המשדרים מספק לצופים, ובעיקר להורים, כלי חשוב בהגנה על ילדים ונוער מפני צפייה בתכנים מזיקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully