וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות שלטונית

פנחס וולף

2.5.2010 / 18:43

הצעת החוק להפרדת הפוליטיקה מרשות השידור נדתה על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה. חבר הכנסת נחמן שי, יוזם ההצעה: "ראש הממשלה מסרב לוותר על חיית המחמד שלו"

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את הצעת חוק רשות השידור של חבר הכנסת נחמן שי (קדימה). את ההצעה מדובר בדיון מחודש שיזם חבר הכנסת שי בהצעה שהוגשה לפני כשנתיים על ידי השר הממונה על רשות השידור דאז, יצחק הרצוג (העבודה) בהצעת חוק ממשלתית. לאחר שהתחלפה הממשלה לא הוחלה רציפות על הצעת החוק. להצעתו של ח"כ שי צורפו חתימות של 50 חברי כנסת נוספים.

מטרת הצעת החוק היא ניתוק הזיקה בין פוליטיקאים לרשות השידור: במקום המצב הנוכחי, בו שרים ממנים ועד מנהל, תוקם ועדה ציבורית בראשות שופט מחוזי בדימוס, שתמיין ותציע לממשלה את הוועד המנהל ויו"ר הוועד המנהל, ובנוסף גם את התפקידים המקצועיים (מנכ"ל, מנהל הרדיו ומנהל הטלוויזיה).

בעקבות ההחלטה, תגיש מחר סיעת קדימה הצעת אי אמון בממשלה, תחת הכותרת: "ראש הממשלה הופך את השידור הציבורי לתחנה של שידור פוליטי וכופה על עובדי השידור הציבורי להפוך לשופרים של שלטונו".

בקדימה אמרו היום: "החלטת ועדת השרים לחקיקה היא בבחינת סתימת הגולל על השידור הציבורי. התנהלותו הכושלת של ראש הממשלה, גם בנושא הזה, הופכת את רשות השידור לכלי תעמולה בידי נתניהו, אשר בחר לרמוס את כל הערכים שלשמם הוקמה הרשות מלכתחילה, ולהפוך את 'קול ישראל' ל'קול נתניהו'. על נתניהו לחדול באופן מיידי מהפוליטיזציה ברשות ולהמשיך לאלתר באישור חוק רשות השידור אותו הניחה 'קדימה'".

ח"כ שי אמר לאחר החלטת ועדת השרים: "כצפוי סרב העורב לפתוח את פיו ולשחרר את הגבינה. הממשלה שמחזיקה את רשות השידור בגרוגרתה בפיקוח ישיר של ראש הממשלה וללא מוסדות ציבוריים כמתחייב בחוק, גם סירבה לאשר את הצעת החוק שנועדה לשחרר את רשות השידור מכבלים פוליטיים. 51 חברי כנסת אינם טועים, והם התאחדו מעל ומעבר לגבולות פוליטיים ובהתאם לחוק שהכינה הממשלה הקודמת ושאישרה כבר הכנסת. אבל ראש הממשלה מסרב לוותר על חיית המחמד החדשה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully