וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאים ללא גבולות נגד פוטין

אמילי גרינצווייג

4.5.2010 / 12:36

על פי דו"ח של הארגון ראש ממשלת רוסיה קידם אקלים המעודד רדיפה של מתנגדי משטר. צה"ל, נטען בדו"ח, מנצל את סמכותו ופועל באלימות כנגד עיתונאים בשטחים הפלסטינים

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין "קידם אקלים של גאווה לאומית מנופחת, שמעודד רדיפה של מתנגדי משטר ובעלי מחשבה חופשית". כך על פי דו"ח של ארגון עיתונאים ללא גבולות לשנת 2009.

בדו"ח הארגון, שפורסם אתמול (שני) לרגל "יום חופש העיתונות העולמי" נמנים 40 ארגונים, פוליטיקאים וגופים נוספים הפוגעים בחופש העיתונות. מנהיג צפון קוריאה, קים ז'ונג איל ומנהיג הממשל הצבאי בבורמה, ט'אן שווה, נשיא סוריה בשאר אסד וראש הממשלה והנשיא האירני, עלי חמינאי ומחמוד אחמדיניג'אד, נמצאים גם הם ברשימה.

על פי הדו"ח, בעשור האחרון נהרגו במקסיקו 62 עיתונאים והמדינה הוגדרה כאחת המסוכנות ביותר עבור עיתונאים. בדו"ח נמנו גם המחתרת הבאסקית והפשע המאורגן באיטליה כמסכנים את חופש העיתונות.

חמאס מאיים במאסר

צה"ל, כך נאמר בדו"ח פצע 33 עיתונאים פלסטינים ומהווה, גם בשנה החולפת, גוף "המנצל את סמכותו ופועל באלימות כנגד עיתונאים בשטחים הפלסטינים".

לגבי ארגון החמאס נכתב כי לאחר מבצע עופרת יצוקה, נמנעה גישת עיתונאים לחלקים של רצועת עזה ועל חלק מהעיתונאים הופעל לחץ רב שלא לדווח באופן המשקף את החמאס בצורה לא מחמיאה. חמאס אף החל באכיפת חוק משנת 1996 לפיו, "הפצת ידיעה שפוגעת באחדות הלאומית היא ענישה במאסר".יותר מ-20 עיתונאים נעצרו על ידי שירותי ביטחון הפנים של חמאס. איומים, אלימות פיזית ומעצרים שרירותיים על הפכו, כך על פי הדו"ח, לדבר שבשגרה. שירותי הביטחון הפלסטיניים בגדה גונו אף הם, הדו"ח מציין כי בשנה האחרונה נעצרו ותושאלו 40 עיתונאים בגדה המערבית על ידי כוחות השיטור והמודיעין הפלסטיניים.

ארגון עיתונאים ללא גבולות שהוקם בצרפת ב-1985 הוא ארגון בינלאומי לא ממשלתי הפועל לקידום חופש העיתונות ברחבי העולם. החל משנת 2002 מקדם הארגון את "הדירוג העולמי של חופש העיתונות" המספק מידע על מצב חופש העיתונות במדינות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully