וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפוס מדאיג

אמילי גרינצווייג

4.5.2010 / 14:06

ועדת העורכים מתכנסת בדחיפות נוכח ריבוי יוזמות החקיקה בענייני אתיקה עיתונאית. מוטי שקלאר: "כל מי שחשוב לו חופש העיתונות ונורמות עיתונאיות סבירות, צריך לדאוג מכך"

ועדת העורכים תתכנס ביום חמישי לכינוס דחוף כדי לדון בהסדרת נהלים מגובשים של אתיקה עיתונאית, זאת במטרה לצמצם את הואקום שנוצר בנושא וגרם לריבוי הצעות חוק של חברי כנסת הנוגעות בתחום העיתונות.

לאחרונה, הועלו מספר הצעות חוק המבקשות להגדיר את גבולות חופש העיתונות, ביניהן הצעת החוק לאיסור פרסום תמונת קטין והצעת חוק של חברי הכנסת שי חרמש (קדימה) וכרמל שאמה (ליכוד), שהוגשה הבוקר ונוגעת באיסור חדירה לפרטיותן של משפחות שכולות.

במכתב שהפיץ מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר, העומד גם בראש ועדת העורכים, נכתב כי ריבוי היוזמות החקיקתיות נובע מהיעדר אחידות בפעילותיהם של גופי התקשורת וכי נדרש גיבוש עמדה ספציפית ודיון בהתנהלות הנדרשת של גופי התקשורת בסוגיות המועלות בהצעות החוק. לדיון תוזמן גם נשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר שקלאר: "ריבוי החקיקה בנושאי העיתונות מהווה מדרון תלול המצמצם את שיקול הדעת העיתונאי. כל מי שחשוב לו חופש העיתונות ונורמות עיתונאיות סבירות צריך לדאוג מכך. לכן עלינו לקבל סייגים ולאמץ הסכמות בעניין וזאת על מנת לייתר את החקיקה בנושא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully