וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפרסי שרת הקליטה לעיתונות

אמילי גרינצווייג

6.5.2010 / 15:40

כתב ידיעות אחרונות דני אבבה ועורך הירחון בשפה הרוסית "מבשר ירושלים" איגור ביאלסקי הם זוכי הפרס על שם ח"כ יורי שטרן

דני אבבה ואיגור ביאלסקי הם זוכי פרס השרה לקליטת עלייה בתחום העיתונות והתקשורת לשנת 2009. הפרס, על שמו של יורי שטרן, מוענק, זו השנה השנייה ברציפות, ליוצרים עולים על הישגים מיוחדים בתחומי האומנות והתרבות ועל תרומתם המיוחדת לתרבות הישראלית ולשילוב תרבויות.

וועדה הפרס שכללה 13 נציגים, עולים וילידי הארץ ביניהם לנה שטרן, אלמנתו של יורי שטרן, בחרה 14 זוכים בעשרה תחומי אומנות ובתוכם תחום העיתונות והתקשורת.

אבבה, שעלה מאתיופיה בשנת 1984, הנו כתב ידיעות אחרונות העוסק בנושאים חברתיים ובנושאים הקשורים לקהילה האתיופית בארץ. ב-2003 זכה בפרס נאפולי של האיחוד האירופי. ביאלסקי, עלה לארץ מברית המועצות בשנת 1990 וכיום הוא עורך את הירחון בשפה הרוסית "מבשר ירושלים". בנוסף הקים ביאלסקי ספריה וירטואלית באינטרנט המרכזת את יצירות הספרות הישראלית המתורגמות לרוסית.

השניים יקבלו פרס בסך 25 אלף שקל, אשר יוענק להם בטקס חגיגי במעמד השרה לקליטת העלייה ב-8 ביולי בבית ציוני אמריקה בתל אביב.

השרה לקליטת העלייה, ח"כ סופה לנדבר מסרה: " התרבות הישראלית הושפעה מאז ומתמיד מהזרם הבלתי פוסק של העולים, ששילבו בה את התרבויות מהן באו. השילוב הזה בין תרבויות שונות מכל העולם יוצר תרבות ישראלית איכותית ועשירה יותר. אני שמחה להמשיך במפעל מבורך זה על שם יורי שטרן ז"ל , ומאמינה ומקווה כי חלוקת הפרס תהפוך למסורת אשר תמשיך להעלות על נס את תרומת העלייה לתרבות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully