וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעתות חירום על התקשורת לעשות פיקוח עצמי"

אמילי גרינצווייג

6.5.2010 / 18:28

שר התקשורת אמר את הדברים בכנס שעסק ביחסי תקשורת וביטחון בעידן המלחמות המשודרות. עוד אמר כחלון: "בזמן מלחמה יש סתירה בין התקשורת לבין הביטחון"

"בעתות חירום על התקשורת לעשות פיקוח עצמי", כך אמר היום (חמישי) שר התקשורת משה כחלון בפאנל בנושא: יחסי תקשורת וביטחון בעידן המלחמות המשודרות, שהתקיים במרכז הבינתחומי בהרצליה. המושב עסק ביחסים שבין מערכת הביטחון לבין התקשורת במהלך מלחמת לבנון השניה, מבצע עופרת יצוקה ומבצע חומת מגן. והשתתפו בו למד השר כחלון גם חברת הכנסת ויו"ר האופוזיציה ציפי לבני, הצנזורית הצבאית לשעבר תא"ל (במיל') רחל דולב והעיתונאי ד"ר רונן ברגמן.

עוד אמר שר התקשורת: " מדינת לאום היא יצירה חשובה והמדינה קובעת את סדר היום, אבל התקשורת היא המעצמה השביעית שרוצה גם כן להיות מעורבת בסדר היום והיא במידה רבה מכתיבה סדר יום יותר מהמדינה. המתח הזה מביא אותנו למספר שאלות שצריך לדון בהן – האם כך צריך להיות? האם על התקשורת לעצב את סדר היום הביטחוני?

"יש הסכמה שבשתיקה – כשהתותחים רועמים המוזות שותקות, אבל רואים שהתקשורת לוחצת, רוצה לקבוע אם להכנס לבינת-ג'בייל או לכפר אחר. בעתות חירום יש סתירה בין התקשורת לבין הביטחון. בעבר המלחמות היו סימטריות בין מדינות וצבאות, אבל כיום אין כאלה ואנו מוצאים עצמנו במלחמות שונות והכללים שנקבעו כמעט לא רלוונטיים.

"אני לא אומר שהתקשורת עושה את זה מתוך אמפטיה לטרור, אבל התחרות בין אמצעי התקשורת היא הסיבה למצב שהגענו אליו היום. במלחמות ישראל התקשורת הוכיחה שצרכי המדינה קודמים, ולכן גילו פטריוטיות. הבעיה עלתה במלחמת לבנון השניה כאשר נפרצו כל הריסונים, נפתחו כל השערים והתוצאה היתה חמורה מאוד. אזרחים ביוזמות פרטיות הפגינו מול אולפני הערוצים. התגובה הציבורית להתנהלות התקשורת היתה מדהימה והיא ספגה ביקורת חריפה. במבצע עופרת יצוקה היתה התנהלות אחראית וצה"ל חטף ביקורת".

לטעמי התקשורת בישראל חייבת לאמץ 2 מילים – הגינות ואחריות, ואם הדבר הזה יאומץ, התקשורת תבין שחיים ומוות ביד הלשון ונצעד ונגיע לכיוונים הראויים שאני מאמין בהם. זה נכון בעיקר בעתות חירום – אז התקשורת צריכה לעשות פיקוח עצמי."

  • עוד באותו נושא:
  • משה כחלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully