וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולשי יוטיוב יקבלו כסף משילוב פרסומות

איילה צורף

12.5.2010 / 20:25

גוגל: "נתחלק בהכנסות מפרסומות המוצגות מתחת לסרטון הגולשים. זו הזדמנות למקד קמפיינים לקהל רלוונטי"

גוגל ישראל החלה להפעיל את תוכנית חלוקת ההכנסות מפרסום ביו טיוב. משמעות המהלך היא שגולשים הבוחרים להציג פרסומות בערוצי הווידיאו שלהם ביו טיוב, יקבלו חלק מההכנסות של יו טיוב מהפרסומות המוצגות בצמידות לקטעי הוידאו.

לשאלת themarker איזה אחוז מההכנסות יישאר בגוגל ואיזה חלק יעבור ליצרן התוכן, ענתה החברה כי "השותפים (יצרני התוכן) יקבלו את רוב ההכנסות מפרסומות המוצגות מתחת לסרטון שלהם בעת שמשתמשים צופים בסרטון". שלא לציטוט אומרים גורמים הקשורים לחברה כי מדובר ב-50% לפחות מההכנסות שהולכים לידיו של בעל התוכן.

מדובר באחוז גבוה יחסית ביחס לנתח שנותנת גוגל לשותפיה כחלק מתוכנית שיתוף ההכנסות מפרסום בגוגל ad sense. שיחות עם גורמים בשוק הדיגיטל בישראל מעלות כי טווח האחוזים שנותנת גוגל בתוכנית זו נע בין 10% ועד 50%. ככל שאתר התוכן מושך יותר גולשים, כך מוכנה גוגל לשלם לבעליו. בשלב ראשון תחליט החברה מי מהגולשים שיהיה מעוניין לשלב פרסומות בערוץ שלו ביו טיוב יוכל להשתלב בתוכנית.

"ליצרן התוכן ניתנת האפשרות לבחור לצד אילו מבין סרטוניו יופיעו הפרסומות מהן ייצר הכנסות", כפי שמסרה גוגל. "עם למעלה ממיליארד קטעי וידיאו הנצפים על גבי יוטיוב בכל יום, מהווה ההכרזה בשורה גם עבור המפרסמים אשר יוכלו להציג את פרסומותיהם לצד מספר גדול יותר של סרטוני וידיאו". בנוסף, ככל שמספר הגולשים המפרסמים עולה, כך יכולים המפרסמים למקד את הקמפיינים שלהם לקהל היעד הרלוונטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully