וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדיו ללא הפסקה יקנס ב-30 אלף שקל בגלל דברי גזית

אמילי גרינצוויג

16.5.2010 / 14:41

מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה קבע כי בדבריו של גזית יש משום הפרה של זכות התגובה ושל כללי האתיקה. רדיו ללא הפסקה: "ההחלטה נראית תמוהה ומוגזמת"

הרשות השנייה תטיל עיצום כספי בסך 30,000 שקל על תחנת רדיו ללא הפסקה 103fm, בעקבות התבטאויותיו של גבי גזית נגד חרדים ומתנחלים. גבי גזית כינה בתוכניתו את ציבורי המתנחלים והחרדים "גידולים מצחינים", "תולעים" ו"עלוקות".

הרשות השניה קבעה כי בשידור הופרה זכות התגובה וכן הופרו כללי האתיקה: "בהיותו של השידור מנוגד לטעם הטוב, פוגע ברגשות הציבור ופוגע בכבוד האדם של ציבורים גדולים בחברה הישראלית".

התשלום מהקנס שהוטל על התחנה ייועד לקיום קמפיין רדיו לקידום הסובלנות בחברה הישראלית. כן, נקבע כי כי על מנכ"ל התחנה, יו"ר התחנה או היועץ המשפטי לעלות לשידור, בשעות האזנת שיא, בתוך 10 ימים ולעדכן את הציבור בעמדת התחנה ובפעילות שיינקטו להבטחת "חופש הביטוי מחד וכבוד האדם מאידך". תכניתו של גזית, כך נכתב "יכולה להוות אכסניה ראויה".

"אני סבור כי מאופן דבריו של מר גזית ניתן היה להבין שכוונו לציבורים שלמים במלוא חריפותם" כתב בהחלטתו מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה והוסיף "השמעת ביקורת על ידי שדר הינה לגיטימית, בפרט בנושאים אשר עומדים במוקד הדיון הציבורי מזה שנים. אך אין בכך כדי להתיר רמיסת כבודם של ציבורים שלמים, תוך נקיטת לשון משפילה ופוגעת".

עם זאת, כתב סמירה, לאחר שניתנה הבהרה מצידו של גזית, "הגעתי למסקנה די אין לראות בדברים שנאמרו משום הסתה לגזענות".

עוד ציין סמירה כי הוא רואה בחשיבות רבה את הטיפול המהיר של התחנה בהפרה וכי נערך בירור מקיף עם גזית עצמו. כן, צויין, כי ניכר, מראיון ששודר עם גזית, שהלה שרוי בסערת רגשות וכי ברור שהיתה לכך השפעה על תוכן דברים.

מרדיו ללא הפסקה נמסר: "למרות ההבהרה שגבי גזית נתן בשידור ונימק את דבריו לשביעות רצון הרשות השנייה, קיבלנו היטל כספי גבוהה מהמצופה, אנחנו לומדים את החלטת הרשות וסביר מאוד להניח שנערער עליה כי היא נראית תמוהה ומוגזמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully