וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק רונה רמון: דורנר מציעה תיקון בכללי האתיקה

אמילי גרינצווייג

16.5.2010 / 19:53

מליאת מועצת העיתונות תתבקש לאשר את התיקונים, בהם הסעיף לפיו לא יפורסמו תמונות של בני המשפחה שצולמו ב-24 השעות הראשונות. ראודור בנזימן: "הדיון מנותק מהמציאות"

נשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר מציעה לתקן את כללי האתיקה של מועצת העיתונות ולהכניס לתוכן שלושה סעיפים מתוך הצעת חוק מקבלי בשורת איוב של חבר הכנסת שי חרמש (קדימה). דורנר מבקשת לקבוע כי נציגי כלי התקשורת לא יפנו בדברים אל בני המשפחה הקרובה, לא יתקרבו למקום המצאם של בני המשפחה והסעיף השנוי במחלוקת אותו מציעה הנשיאה: לא יפורסמו תמונות של בני המשפחה הקרובה שצולמו ב-24 השעות הראשונות לאחר שנודע על האסון, אלא בהסכמתם. נשיאות מועצת העיתונות החליטה היום (שני) להביא את הדברים לאישור מליאת המועצה.

בישיבה,שהתקיימה בעקבות בקשתו של שר המשפטים, יעקב נאמן וועדת השרים לענייני חקיקה, שדחתה לתקופה של שלושה שבועות את הצעת חוק בשורות איוב של ח"כ שי חרמש הוצגה היום הצעת נשיאת המועצה.

שקלאר: "המהלך יוביל להשבת אמון הציבור בתקשורת"

בפתיחת הדיון דיבר נציג דובר צה"ל, אלוף משנה עופר קול, ראש מחלקת תקשורת ביחידה. קול הדגיש כי דובר צה"ל עובד בתיאום מלא עם כל אמצעי התקשורת בנוגע לסיקור ארועים טראגיים וכי כלי התקשורת נוהגים לכבד את בקשת דובר צה"ל להמתין עם פרסומים עד למסירת ההודעה למשפחות.

סמנכ"ל התוכן של חדשות 2 חיליק שריר אמר בדיון כי ניתן להגיע להסכמה לגבי קביעת כללים: "כולנו קרובים להגיע לעקרון היסוד. אף אחד לא רוצה להיות אחראי למתן הבשורה ,כולנו סבורים שמקרה רמון הוא תקלה אף כלי תקשורת לא ישלחו נציגים לבית המשפחות השכולות בטרם קבלת הודעה רשמית". שריר טען כי סעיף פרסום התמונות הינו בעייתי: "מגבלות נוספות עלולות להיות בעייתיות לנו ככלי תקשורות, גם משיחות עם גורמים שאינם בתקשורת כגון יד לבנים. מרגע שאנחנו מגיעים רק אחרי הודעה רשמית והמשפחה מתירה - זה מטיל מגבלה לא ראויה".


מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר, הדגיש בדיון את חשיבות התיקון שמטרתו "מניעת סחף היוזמות החקיקתיות בכנסת וההתערבות בתוכן התקשורתי". כן ציין שקלאר כי מהלך כזה יוביל להחזרת אמון הציבור בגופים.

מנכ"ל חדשות 10 , ראודור בנזימן, אמר: "המשך הדיון בשאלת הפרסום בכלי תקשורת ממוסדים הוא מנותק מהמציאות. הידיעות יכולות לצאת מהר יותר ובתפוצה רחבה יותר על ידי אתרי אינטרנט פרטיים, רשתות חבריות וכדומה. אנחנו מסתייגים מהצעת החוק כיוון שהיא מציגה אותנו כמי שמעת לעת בזמן אסונות שיננו מתחדדות ודם נוטף מפינו. כלי התקשורת, בסופו של דבר אינם רצים כדי לרקוד על הדם. לחדשות 10 אין בעיה לא לפרסם תמונות של נפגעים לא רק אחרי 24 אלא בכלל. מהצד השני, ברגע שנבוא ונגיד שאיננו מפרסמים תמונות, ראיונות ולוויות – כאן תהיה פגיעה אמיתית בזכות הציבור לדעת"

אבי משולם, העורך הראשי של וואלה! אמר כי "תיקונים המוצעים הם משהו שצריך לעשות כדי להראות שאנו עושים", אך ציין כי הסעיף האוסר על שימוש בצילום מ-24 השעות לאחר שנודע האסון הוא בגדר גזירה שלא ניתן לעמוד בה.

עיתונאי מעריב בן דרור ימיני היה היחיד שלא שלל על הסף התערבות של המחוקק בענייני אתיקה עיתונאית. ימיני טען בדיון כי "קיימת בעייתיות כאשר אנו עומדים על הרגליים נגד כל ניסיון חקיקה, משום חשש אמיתי או מדומיין שיוטלו הגבלות על חופש העיתונות. אך מצד שני איננו לא מעניקים שיניים לעצמנו לתקנון למועצה או לבתי הדין. אנו מציעים סנקציות שאין בהן כלום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully