וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארז אמר שהשביתה לא נועדה לקדם את המורים"

הילה רז

17.5.2010 / 6:58

בדיון בתביעת הדיבה של יו"ר ארגון המורים רן ארז נגד ערוץ 10 ורביב דרוקר, חיזקה עדת ההגנה את טענת המקור לכתבה, שלפיה ארז שהשביתה נועדה להפיל את שרת החינוך

לאחר שניסיונות הפשרה בין ערוץ 10 לבין יו"ר ארגון המורים רן ארז כשלו, נשמעו אתמול בבית משפט השלום בתל אביב המשך העדויות בתביעת הדיבה בה נתבעו הערוץ יחד עם הפרשן הפוליטי רביב דרוקר.

חקירתו הנגדית של דרוקר התנהלה באופן יוצא דופן, לאחר שהשופטת ריבה ניב פנתה לדרוקר ואמרה: "בוא נסכם ששאלות שאני סבורה שנשאלו כבר, אני אענה במקומך, ואם משהו בתשובתי לא בסדר תתקן אותי". דרוקר בעדותו חזר על עמדתו לפיה סמנכ"ל משרד החינוך מנחם כהן, שהכחיש כי דרוקר אימת עמו את המידע שהיה הבסיס לכתבת החדשות, "אינו בצד הדובר אמת".

לפני כשנתיים וחצי הגיש יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז תביעת דיבה בסך מיליון שקל נגד חברת החדשות של ערוץ 10 ונגד דרוקר. התביעה הוגשה בעקבות כתבה שפתחה את מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ במהלך שביתת המורים הגדולה ב-2007, שבה נטען כי השביתה היא חלק מתוכנית קונספירציה של ארז, יחד עם ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט, ושר הביטחון אהוד ברק, להחליף את שרת החינוך באותה תקופה, יולי תמיר, בח"כ עמי איילון.

הכתבה התבססה על תרשומת שערך המקור שהעביר לדרוקר את המידע, אדם בשם דניאל דורון, שלפי טענתו היה נוכח בבית הקפה התל אביבי בזמן הפגישה בין ארז למנחם כהן. דורון, שרשם על מפית את עיקרי הדברים ששמע, לגרסתו, העביר את המידע למנכ"ל ערוץ 10, גלעד עדין, ולאחר מכן דרוקר, כך נטען, אימת את המידע עם כהן.

עיקר הדיון נסב סביב עדותה של דיאנה זקס, כלכלנית, שלדבריה נועדה עם דורון בבית הקפה ושמעה אף היא את ארז וכהן משוחחים. לפי עדותה "שמעתי את ארז אומר שהשביתה לא נועדה לקדם את המורים. הוא דיבר על ברכה מאהוד ברק ושכל התוכנית היא להחליף את שרת החינוך. עיקרי הדברים זכורים לי". לשאלת השופטת "מה ענה מנחם כהן?" השיבה זקס "הוא רוב הזמן שתק, אם הוא אמר, לא שמעתי. הבמה היתה כולה של ארז. הוא דיבר בצעקות, ונראה לי שהוא היה נהנה אם היו שם מכשירי הקלטה ומצלמות".

במסגרת דיון ההוכחות הקודם, שנערך לפני כחצי שנה, הוברר כי יום לפני הפגישה המדוברת, פירסם דורון מאמר דעה בעיתון "ישראל היום" תחת הכותרת: "חבורת עסקנים: איך לטפל בארגון המורים", ובמסגרתו תקף את ארגון המורים, במהלך הדיון אתמול שאלה השופטת את העדה "האם ידועות לך דעותיו של דניאל לגבי רן ארז?", זקס ענתה: "שבוע לפני הפגישה בבית הקפה הוא דיבר אתי בטלפון ואמר שהוא יודע שיו"ר ארגון המורים בונה על להחליף את שרת החינוך. הוא כתב זאת במאמר לפני הפגישה. הופתעתי מאיפה הוא יודע זאת, אבל כשהייתי בבית הקפה הבנתי שזה נכון".

ארז מיוצג על ידי עו"ד צבי גלמן ממשרד אריאל שמר ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully