וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקי רכיב מבקש לשנות את מבנה עסקת מעריב

אופיר בר-זהר

18.5.2010 / 16:30

איש העסקים מעוניין להעביר סכום של 15 מיליון דולר בתשלום אחד ולא בשניים, כפי שסוכם בהתחלה. העסקה בין הצדדים היתה אמורה להחתם היום

איש העסקים זקי רכיב משנה את מבנה עסקת מעריב - מעוניין להעביר סכום של 15 מיליון דולר בתשלום אחד ולא בשניים. בהודעה מטעמו של רכיב נמסר כי "ד"ר זקי רכיב הודיע למעריב החזקות שהוא מעוניין לשנות את מבנה העסקה ולהשקיע בה, בכפוף להסדר עם צדדים שלישיים לרבות הבנקים לשביעות רצונו, את מלוא סכום ההשקעה עליה דווח על ידי החברה בתשלום אחד של 15 מיליון דולר, וזאת חרף חלוקת ההשקעה לשני שלבים של 10 מיליון דולר בשלב ראשון ו-5 מיליון דולר בשלב שני בכפוף לתנאים מסוימים". עו"ד ניצן הירש פלק מייצג את זקי רכיב.

רכיב הודיע על הדברים לפני שעה קלה, ומעריב צפוי לדווח על העניין לבורסה בזמן הקרוב. היום היה המועד האחרון להשלמת העסקה, זאת לאחר שתאריך היעד המקורי היה ה-1 באפריל. לפי העסקה עליה דווח בתחילת מארס, רכיב חתם על מזכר הבנות עם משפחת נמרודי לרכישת אופציה לאחזקה שווה בשליטה ב"מעריב" תמורת 15 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 35 מיליון דולר.

לעסקה יש שלושה שלבים: בשלב הראשון השקעה של 10 מיליון דולר תמורת 22.5%, 5 מיליון דולר נוספים עבור תוספת ל-30%, ובשלב השלישי אופציה להשוואת השליטה עם נמרודי. בתחילת אפריל הודיע מעריב כי הצדדים דחו את השלמת העסקה בכחודש וחצי. מרכיב נמסר אז כי הסיבות לדחייה הן תקופת החגים וכן מוות במשפחה.

בשנים האחרונות היו שני מקרים שבהם אנשי עסקים ניהלו משא ומתן מתקדם על השקעה ב"מעריב" אך העסקה לא יצאה לפועל בסופו של דבר: תחילה שלדון אדלסון, כיום הבעלים של "ישראל היום", ולאחר מכן לן בלווטניק. גם שמו של רכיב נקשר בעסקות שלא יצאו לפועל - ביניהן רכישת 012 סמייל ופרטנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully