וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר משך את הצעת חוק השידורים

אמילי גרינצווייג

24.5.2010 / 16:03

פיצולו של החוק הביא את שר האוצר להחלטה למשוך את החוק בדיון שנערך היום בוועדת הכלכלה של הכנסת

שר האוצר יובל שטייניץ משך את הצעת חוק השידורים, זאת עקב פיצולו של החוק. בדיון שנערך היום בוועדת הכלכלה של הכנסת, לא הועבר נוסח חדש ומוסכם מטעם הממשלה המבהיר את עמדתה לוועדה.
יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, החליט להמשיך בדיון על הצעת החוק המפוצלת לשני חלקים, חלק א' – שעניינו במעבר מזכיונות לשידורים וחלק ב' שעניינו בחבילה הצרה ואפשור הפרסום בכבלים ובלוויין.

בדיון שנערך לפני כחודש בוועדת הכלכלה התגלו חילוקי דעות בין משרדי האוצר והתקשורת לבין יו"ר הוועדה, בנוגע למועד בדיקת שוק הפרסום ב- HOT ו-yes.

ח"כ אקוניס הגיע לסיכום עם האוצר לפיו המעבר יתבצע ב-2014, אולם מספר שעות לפני התכנסות הוועדה הודיע האוצר כי הנושא יבחן עוד קודם לכן, עד שנת 2014. האוצר אמנם לא העביר ניסוח חדש ודבק בהצעה המקורית, אך ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ השמיעה בדיון הקלטה של דברי שר האוצר, יובל שטייניץ, בראיון בתחנת הרדיו "רדיוס" בה נשמע שר האוצר, מצהיר על החלטתו להעביר את הרפורמה בהקדם ולהגיע אל שלב בדיקת ההתכנות לשילוב פרסומות בטלוויזיה ובלווין במסגרת החבילה הצרה, בשנת 2014 ולא עד לא לפני שנת 2014.

ממשרד האוצר נמסר :"הצעת החוק נמשכה כי אינה משלבת את לב הרפורמה, היא החבילה הצרה. מטרת הרפורמה היא טובת הצרכנים ולא צ'ופרים לערוץ 2 ו-10". עוד נמסר כי תוקם בקרוב וועדה בין משרדית, שתשלב את משרד האוצר התקשורת והמשפטים ותדון בעניין.

ח"כ שמאלוב: "הרפורמה מלכתחילה שגויה כיוון שאינה משלבת את כלל שוק התקשורת, כולל רשות השידור, האינטרנט והתוכן הסלולארי. אין טעם ברפורמה ורגולציה כאשר כל אתר יכול להקים ערוץ תקשורתי".

מנכ"ל הרשות השניה, מנשה סמירה, מסר בתגובה: " הפסקת הרפורמה בשידורי הטלוויזיה, ואי מתן מענה לצרכים של התעשייה, תביא לשיתוק ולכשלים נוכח פני העתיד. נדרשת מדיניות והנהגה אמיצה שתוביל מהלך רחב יותר הכולל שינוי מבני בגופי הרגולציה (מזוג בהסדרת התוכן), מעבר לשיטת הרשיונות מבוקרת השומרת על העקורונות המהותיים לערוצים הציבוריים-מסחריים, ברודקאסט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully