וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי ישראל מציגים: חוג הסרטן

אמילי גרינצווייג

25.5.2010 / 12:44

חייו של העיתונאי הצעיר בישראל אינם פשוטים. הוא מחובר לנייד, לא ישן בלילה, אוכל לא מסודר, סובל מהתפרצויות זעם ומתקשה בקיום מערכת יחסים זוגית

העיתונאים הישראלים מנהלים אורח חיים לא בריא שיש לו השלכות נפשיות וחברתיות. כך עולה מסקר שנערך באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" לקראת כנס חיפה לתקשורת צעירה שנערך ביוזמת אגודת העיתונאים ועיריית חיפה ובשיתוף פורום המכללות חיפה.

מן הסקר שנערך ע"י מדגם של 401 מהעיתונאים החברים באגודת העיתונאים, עולה כי 61% מהעיתונאים משוחחים בטלפון הסלולרי, בענייני עבודה בלבד, שעה ויותר, כאשר בקרב העיתונאים החדשים השיעור גדול עוד יותר. 13% מכתבי הרדיו מעשנים, זאת לעומת 5% מכתבי הטלוויזיה

עוד עולה כי 40% מהעיתונאים החדשים סבורים כי חיי המשפחה שלהם נפגעים כתוצאה מעבודתם העיתונאית, זאת לעומת 24% בלבד מהעיתונאים הוותיקים.

יותר ממחצית מהעיתונאים, 54%, סבורים כי העבודה העיתונאית מונעת מהם אכילה מסודרת וקבועה, ו-44% ישנים פחות מ-6 שעות בלילה.

גם בשעות הלילה, 50% מהעיתונאים חולמים על נושאים הקשורים לעבודתם.כ-47% גם טוענים כי נושאי הסיקור חוזרים אליהם בצורה לא רצונית.

עיתונאי הטלוויזה כועסים יותר

26% מהעיתונאים טוענים כי עבודתם גורמת להתפרצויות זעם, כאשר הבולטים ביותר הנם עיתונאי הטלוויזיה ש-45% מהם חווים התפרצויות זעם במקום העבודה, שיעור גדול פי 2 מהשיעורים בקרב העיתונות המודפסת והאלקטרונית. למרות תופעות הלחץ, התפרצויות הזעם והחלומות, 87% אינם מתייעצים עם גורמים מקצועיים במטרה להקל על אותן תופעות.


ממצאי הסקר המלאים ידונו בפאנל "סיגריות, סמים ודד ליין" שיערך בכנס חיפה לתקשורת צעירה שייתקיים ב-27 במאי.

מציאות לא אופטימיות

מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב יוסי בר-מוחא: "המציאות שמתגלה מנתוני הסקר ודאי אינה אופטימית. העיתונאים הצעירים מתמודדים בסביבה תחרותית ביותר ונאלצים, כך נראה, לפגוע בבריאותם. נושא הבריאות התעסוקתית יהיה נושא מפתח בכנס חיפה הקרוב ויעלה בצורה שיטתית על סדר היום של אגודת העיתונאים".

יו"ר אגודת העיתונאים בתל אביב אבי פז: "מדובר בסוגיה מהותית שמסיבות שונות נותרה עד כה בשולי השיח המקצועי. הדחק הרב, השחיקה יוצאת הדופן והנזק המצטבר לבריאותם ורווחתם של עיתונאים – כפי שעולה מנתוני הסקר – מחייבים הכרה בהם כגורמי סיכון שיש לפעול להפחית את פגיעתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully