וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עיתונאי היום הוא מולטימדיה"

אמילי גרינצווייג

27.5.2010 / 12:53

מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, בכנס חיפה: "עיתונאי שבא היום לעבודה צריך לעשות גם אינטרנט וגם סלולר. מי שלא מוכן לשינויים הטכנולוגיים שלא יבוא"

"עיתונאים צעירים היום חשופים לכל דבר, ולא מדובר בעניינים מקצועיים אלא באג'נדות. ההעסקה בחוזים אישיים, ללא הסכמים קיבוציים ובלי ביטחון תעסוקתי, משפיעה באופן ישיר על עצמאות העיתונאי. נוצר מצב שבו אין חירות אמיתית בכתיבת כתבה או תחקיר", כך טענה היום עו"ד אורנה לין, בכנס חיפה לתקשורת צעירה.

הדיון שבו השתתפה לין, תחת הכותרת "מי יגן עלי", עסק בנושא ההגנה על העיתונאים, הן מבחינה משפטית והן מבחינה כלכלית. רוב הדיון עסק בתנאי העסקת העיתונאים במסגרת חוזים אישיים, לעומת האפשרות להתאגדות ולהסכמים קיבוציים.

"ורשבסקי משתתף בפופוליזם המסורתי"

מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, טען באותו דיון כי אין כל קורלציה בין החוזים האישיים לחופש המידע. " אף כתב בחוזה אישי לא יכול להגיד לי שפסלו לו כתבה", טען ורשבסקי.

לדבריו, "אין היום גוף תקשורת מסורתי שמרוויח כסף. במקרה הטוב לא מפסידים כשיש גופים במצב של גסיסה לפני סגירה. זהו לא מצב שבו המו"ל גורף רווחים ומנצלים את העיתונאים. חוזה אישי מתגמל כישרון. יש אנשים שיש להם יותר ופחות והעיתונות הכתובה והאלקטרונית מתגמלת לפי זה. עיתונאי שבא היום לעבודה צריך להבין שהוא מולטימדיה, הוא יעשה גם אינטרנט וגם סלולר. מי שלא מוכן לשינויים הטכנולוגיים שלא יבוא".

ורשבסקי הוסיף כי "צריך לראות את רשות השידור כדוגמה למה עושים חוזים קיבוציים. כשמגיעה ניידת של רשות השידור, שמגיעים 12 אנשים ומנפנפים עוד לפני השידור, לעומת ערוץ 2 או 10 שבהם מגיעים כתב וצלם, זה מנוון ומשחית".

עו"ד לין הגיבה לדבריו באמרה: "ורשבסקי משתתף בפופוליזם המסורתי. מצבה של רשות השידור הוא לא טוב, אבל הוא נובע מהבעלות של המדינה שצריכה לעשות רפורמה ולא מחוזים קיבוציים. אין לפחד מעבודה מאורגנת, שגורמת לתחושת שותפות של העובד בארגון. השותפות הולכת לשני הצדדים – אנחנו מדברים על מודל של שכר הגון שמכבד את העיתונאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully