וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינתיים: יש עיתונים חינם

פנחס וולף ואמילי גרינצווייג

30.5.2010 / 12:36

הצעת החוק, שאמורה להגביל את כוחו של החינמון ישראל היום, נדחתה ברוב של שמונה שרים, שרי ישראל ביתינו תמכו בהצעה, שתעלה לקריאה טרומית ביום רביעי הקרוב

וועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום את הצעת החוק להגבלת הפצת עיתון בחינם. על פי הצעת החוק, שיזמה ח"כ מרינה סולודקין (קדימה) הפצה ארצית חינמית של עיתון תוגבל לשנה בלבד, כאשר למוסדות חינוך וציבור לא תוגבל ההפצה בחינם.

בהצבעה שנערכה בוועדת השרים נדחתה הצעת החוק ברוב של שמונה שרים. השר יצחק אהרונוביץ' והשרה סופה לנדבר (ישראל ביתנו), תמכו בהצעת החוק. משולם נהרי (ש"ס) נמנע. השרים, יעקב נאמן יצחק הרצוג לא הצביעו מחשש לניגוד עניינים, זאת בשל העובדה שמשרד עורכי הדין שבבעולתם, הרצוג פוקס נאמן, ייצג בעבר את שלדון אדלסון, בעליו של העיתון ישראל היום.

ח"כ סולודקין אמרה היום לוואלה! ברנז'ה: "ציפיתי לכך, זו לא הפתעה. זהו סיבוב ראשון של התמודדות עם הבעיה. מדובר בעיתון שממומן על ידי כסף מחו"ל. אבל עיתון שהוא פרו ממשלתי ופרו ראש הממשלה מאפשר לעצמו לקחת את הכסף הזה ולהיות בתנאים טובים יותר מהעיתונים האחרים באמצעות הכסף הזה.

"אני מצפה מכוחות דמוקרטיים במיוחד מהימין שיחשבו וינתחו עד כמה המצב מסוכן. אני מופתעת כיוון שעיתונאים מישראל היום חושבים שהם חיילים בצבא אדלסון ושהון פרטי של אייל הון מממן את העיתון? זה העתיד של כולנו. אם אנחנו מאפשרים את החגיגה על חשבון כס פרטי של אייל הון. ביום רביעי אעלה את ההצעה במליאה כהצעה טרומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully