וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקן: "צנזורה עצמית היא סכנה גדולה לדמוקרטיה"

הדס ריבק

31.5.2010 / 16:31

מו"ל הארץ אמר את הדברים בפאנל בנושא יחסי העיתונות והצנזורה בפורום ישראל צרפת. רונן ברגמן: "הבעיה היא לא בשיווק, אלא במוצר. אי אפשר לשווק את הכיבוש"

"הצנזורה העצמית היא הסכנה הגדולה של החברה הישראלית", כך אמר היום המוציא לאור של עיתון הארץ עמוס שוקן בפאנל שעסק ביחסים שבין הצנזורה לתקשורת בפורום ישראל צרפת. שוקן התייחס לאיומים של קוראי העיתון בביטול המנוי בתגובה לכתבות של העיתונאים עמירה הס וגדעון לוי. "אנחנו עכשיו בתקופה של עליית הסנטימנט הלאומני והנטיות הפאשיסטיות וזה מדאיג יותר מדברים אחרים". שוקן אף הצר על מיעוט הכתבים שמסקרים את החברה הפלסטינית: "לגנותה של החברה הישראלית שיש רק שניים שלושה עיתונאים שמסקרים את הנושא הפלסטיני".

שוקן התייחס לפן נוסף של צנזורה עצמית ודיבר על תחום הסיקור הכלכלי. הוא התייחס לעימות בין המפקח על הבנקים ליו"ר בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר. "כל העיתונים למעט הארץ התייצבו לימין היו"ר שהמפקח על הבנקים רצה להדיח מתפקידו. הארץ התייצב לימינו של המפקח על הבנקים. למה היתה התייצבות לצידו של דנקנר? בגלל אינטרסים עסקיים. שליש מהאשראי שניתן למשק הישראלי ניתן על ידי בנק הפועלים. והם גם המפרסמים הגדולים".

עיתונאי ידיעות אחרונות דוקטור רונן ברגמן אמר בדיון כי הבעיה בישראל אינה הצנזורה: "יש חוסר הבנה של הישראלים ושל הרשות המבצעת לאופן שבו ישראל מצטיירת בחוץ. הם לא מבינים עד כמה זה רע ועד כמה רע זה מתקבל. במישור התודעתי שאינו קשור לצנזורה, הבעיה היא לא בשיווק, הבעיה היא במוצר. ישראל והישראלים לא מבינים שאי אפשר לשווק כיבוש, זה לעולם לא יצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully