וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"ש: "יש משבר רגולטורי בתחום השידורים"

אמילי גרינצווייג

1.6.2010 / 12:36

אבי ליכט התייחס בכנס של המרכז הישראלי לניהול גם להקמת רשות התקשורת: "הכל תלוי באנשים הראשונים שיוביליו את התהליך"

"לא תמיד הרגולטור יודע לאן השוק הולך ולא תמיד הרפורמות מביאות את התוצאות הרצויות", כך אמר היום המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט בכנס התקשורת של המרכז הישראלי לניהול. "אי אפשר במשאבים הקיימים של משרד התקשורת לקיים מספר מאמצים אלא מאמץ מרוכז אחד. לטעמי, אחת המסקנות שהממשלה צריכה לשדר אחידות ונחישות ואז הרפורמות עוברות.

ליכט התייחס לתחום השידורים ואמר: "בתחום השידורים יש משבר רגולטורי עמוק. יש לזה סימפטומים: ההתנהלות סביב הארכת הזיכיון 10 כדוגמה. נושא נוסף זה רשות השידור. אין היום פאנל בנושא כי לאף אחד כבר לא אכפת וזה עצוב. בשביל לשמור על הרשות צריך רפורמה עמוקה שכוללת שינוי מבני עמוק. חייבים להפריד את הפולטיקה מרשות השידור ויש הצעת חוק בנושא.

"לגבי רשות תקשורת, אני הייתי קצת סקפטי כי ראיתי כבר תזכירים בנושא. כמה דגשים לגבי הרשות - התהליך חייב להיות שקוף לגמרי - זה צריך להתנהל כמו תוכנה של קוד פתוח. אני מציע לחשוב מחוץ לקופסה שרגולציה זה מקצוע ואי אפשר לעשות אותה בחצי משרה. המועצות הציבוריות לא הוכיחו את עצמן.

ליכט הסכים עם שר התקשורת בנוגע לתקציב המיועד של רשות התקשורת העתידית: "חייבים להקים גוף עם תקציב גדול עם לשכה משפטית גדולה ומחלקה כלכלית גדולה. דבר אחרון זה נושא מינויים, בעיקר בתחילת הדרך - על זה הדבר יקום וייפול. הכל תלוי באנשים הראשונים שיובילו את התהליך”.

סמירה מתגעגע לברית המועצות

מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה אמר בדיון כי לפני המעבר לרשות התקשורת מוטב לאחד את הגופים המפקחים לכדי גוף אחד- ברית המועצות: "חייבים שלב ביניים כדי לצאת מהסטגנציה. בדרך להקמת רשות יש לאחד את גורמי הסדרת השידורים. העובדה שמונעים היום הצגת מודל כזה מייצרת כשלים. האחרת גופי התוכן כדי שיעשו מה שצריך לעשות הסדרת שידורים מצריכה עיון ציבורי וטיפול ויפה שעה אחת קודם. אין מדינה בעולם שיש בה פיצוול כזה, המהלך הוא צעד חיוני שיניע רשות לאומית לתקשורת".

לדברי סמירה, הוגף שיוקם חייב להיות עצמאי: "זו רשות שתעסוק בתוכן ולקחת היום גוף כמו הרשות השניה, שהוקם מתוקף חוק חוץ ממשלתי ולהכפיף אותו לממשלה זאת תהיה רגרסיה". סמירה שב וחזר על הצורך ליצור חיץ מוחשי ומשמעותי בין גורמי השידור והפוליטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully