וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: הצ' חוק אדלסון לא תעבור בקריאה טרומית

אמילי גרינצווייג

2.6.2010 / 0:01

זאת הודות למשמעת קואליציונית שהוטלה על הסיעות. בקנה של ח"כ סולודקין, רותם ורגב: הצעת חוק האוסרת מכירת מוצרים במחיר טורפני

הצעת החוק להגבלת ההפצה של עיתונים בחינם, צפויה לא לעבור בקריאה טרומית בהצבעה היום (רביעי) במליאת הכנסת, זאת בעקבות הטלת משמעת קואליציונית על הסיעות. סיעת ישראל ביתנו, שנציגיה בועדת השרים לענייני חקיקה תמכו בהצעת החוק, הודיעה כי תתנגד בהצבעה עליו בקריאה טרומית. בש"ס אומרים כי טרם הוחלט כיצד יצביעו חברי הכנסת, אולם גורמים פוליטיים העריכו כי בסופו של דבר ש"ס תצביע עם הממשלה, נגד החוק.

גם בקדימה, סיעתה של יוזמת הצעת החוק ח"כ מרינה סולודקין, עדיין לא החליטו אם להחיל משמעת סיעתית בהצבעה מחר. החוק נועד להגביל את כוחו של העיתון ישראל היום, שבעליו הוא שלדון אדלסון מקורבו של ראש הממשלה נתניהו. ח"כ נחמן שי אמר לוואלה ברנז'ה: "כעקרון אני מתנגד לחוקים שמגבילים ועוסקים בתקשורת כיוון שאני חושב שצריך להניח לה להתנהל באופן חופשי. את החלטתי הסופית בדבר ההצבעה על הצעת החוק אקבל מחר".

גורמים בסביבתו של נתניהו הפעילו בימים האחרונים לחץ על חברי הכנסת והשרים להצביע נגד החוק. כמו כן שכר "ישראל היום" את שירותי הלובי של חברת פוליסי. בסביבת נתניהו הדגישו כי המאבק אינו מאבק פוליטי, שכן הצעת החוק צפויה להידחות בקריאה הטרומית הודות למשמעת הקואליציונית. לדבריהם מדובר במאבק אידיאולוגי.

חברת הכנסת סולודקין הגישה יחד עם חברי הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו) ומירי רגב (ליכוד) גם הצעת חוק שנועדה לאסור מכירה של מוצרים ב"מחיר טורפני", כלומר במחיר הנמוך בשיעור של 50% או יותר מעלות הייצור של המוצר. הצעת חוק זו תכוון בין היתר גם לחינמונים. שלושת חברי הכנסת חתומים גם על הצעת החוק האוסרת על תושב זר להיות בעל שליטה בעיתון בישראל.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully