וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשארים שבת

אמילי גרינצוויג

2.6.2010 / 14:52

סגן שר הבטחון מתן וילנאי השיב בכנסת לשאילתות בנוגע לשידור בשבת של חיילים בגלי צה"ל בשבת ואף הסכים עם הטענות. טוניק: "חיילים דתיים אינם מחוייבים לשדר בשבת"

"נצטרך למצוא פתרון ראוי להפעלת גלי צה"ל בשבת", כך אמר היום (רביעי) במליאת הכנסת סגן שר הביטחון, מתן וילנאי. וילנאי השיב לשאילתות של חברי הכנסת מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה), אורי אריאל (האיחוד הלאומי) וזבולון אורלב (הבית היהודי) בדבר שידור של חיילי צה"ל בשבת. סגן השר וילנאי הסכים בדיון כי ההערות בנושא נכונות. הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, אף פנה בנושא לבג"צ.

בתגובה לדברים, אמר מפקד גלי צה"ל יצחק טוניק לוואלה! ברנז'ה": "בגלי צה"ל משרתים לא מעט חיילים דתיים. לא רק שהם אינם מחוייבים לשדר בשבת, היום ישנם חיליים וחיילות שמקליטים תוכניות ומבקשים שהתוכניות לא תשודרנה בשבת, והן אינן משודרות".

מדובר צה"ל נמסר: "פעילות חיילי צה"ל בשבתות ובמועדי ישראל מוסדרת בהוראת פיקוד עליון שבתות ומועדי ישראל בצה"ל שמספרה 3.0903. ההוראה נתונה לעיון הציבור באתר האינטרנט של דובר צה"ל. בנוסף, בימים אלה, צה"ל פועל לאישורה של הוראת פיקוד עליון, המסדירה את פעילות תחנת גלי צה"ל ובין היתר את פעילותם של חיילים בסדיר המשרתים בגל"צ בשבתות ובמועדי ישראל. במסגרת עבודת המטה שנערכה לצורך גיבוש ההוראה, שותפו הגורמים הרלוונטיים, לרבות אגף כוח האדם והרבנות הצבאית. מאחר שהליכי אישור ההוראה החדשה טרם הסתיימו, אין באפשרותנו להעבירה בשלב זה לעיון הציבור."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully