וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים של השמצות

אמילי גרינצווייג

3.6.2010 / 16:27

בעיריית קרית ים מצאו דרך מקורית למחות על פרסומים במקומון "זמן קריות" ופירסמו שלט חוצות המשמיץ את עורכת העיתון מבית מעריב

עיריית קריית ים הציבה שלט חוצות התוקף את אליענה שפר עורכת "זמן קריות", מקומון מעריב באזור. על השלט נכתב "אליענה שפר, כמה עוד אפשר לשקר?!!" (ראו תמונה). הרקע להצבתו של השלט הוא טענות של עיריית קריית ים לפיהן כתבי ועורכי העיתון נוהגים לבקש תגובות מן העירייה אך אך אינם מפרסמים אותן. נתי זילברמן, דובר עיריית קריית ים אמר לוואלה! ברנז'ה: "רק לפני שבוע ביקשה עורכת העיתון תגובה לעניין מסויים. התגובה הועברה אך בעיתון פורסם כי 'מהעירייה לא התקבלה תגובה', באתר של העיתון לעומת זאת תגובת העירייה נמצאה. ביקשתי להכניס טוקבק כתגובה לידיעה, כדובר העירייה, אך הוא סונן וצונזר. אם זו לא מדיניות של סתימת פיות, איני יודע סתימת פיות מה היא".

דובר העיריה טוען גם כי "זמן קריות" מפר את כללי האתיקה: "במצבים מיוחדים נדרשות פעולות מיוחדות. אי אפשר להיתלות באתיקה ולטעון לחסיון הפונים אבל לא להתחשב בכלל אתיקה נוסף שלפיו נשוא הכתבה יוכל להגיב". זילברמן שלל את הטענה לפיה מדובר בשלט שממומן מכספי הציבור: "מדובר בשלט שלמועצה זכות לפרסם בו הודעות לציבור באופן חופשי, ולציבור מגיע לדעת את האמת".

אם מדובר בהתעלמות והפרה של כללי אתיקה, מדוע לא לפנות למועצת העיתונות?

"מדובר בכלי ריק מתוכן שקיים ברמה ההצהרתית. אנחנו נמצאים במצב של בעיה מיידית, מדובר במשהו שנמשך כבר שנים".

זילברמן טוען כי בתקופת מלחמת לבנון השנייה פורסמה בעיתון כתבה לפיה קרית ים היא "עיר ללא מקלט", "גם כאן לא נכתבה תגובתנו ובסוף המלחמה התברר שהעיר היתה מצויידת ושראש העירייה תפקד מצויין. הפרסום בעיתון גרם לפאניקה, בהלה וסיכן חיי אדם".

במעריב בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully