וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המימד הרביעי

אמילי גרינצווייג

6.6.2010 / 1:07

ערוץ 10 הוא ערוץ ברודקאסט, האם ככזה הוא רשאי בכלל לגבות תשלום עבור משקפי תלת מימד, שיאפשרו צפיה לא מטושטשת בסצנת הפתיחה של "הישרדות"?

ערוץ 10 ישדר היום שמונה דקות מפרק פתיחת העונה של "הישרדות" בטכנולוגיית תלת מימד. לצורך הצפיה נמכרו בסניפי רשת שופרסל משקפים לצפיה בתלת מימד בעלות של שקל אחד. מנתוני הערוץ שפורסמו לאחרונה בתקשורת עולה כי 600 אלף זוגות משקפים נמכרו. אמש שודר קטע מפרק הפתיחה בתכניתו של גיא פינס, הצפיה ללא משקפי תלת מימד אמנם אפשרית, אך התמונה על המסך מטושטשת. נשאלת השאלה, האם ערוץ 10 נוהג במקרה הזה כחוק, שכן כערוץ ברודקאסט הוא למעשה אינו מורשה לגבות כסף עבור הצפיה.

מקרה דומה ארע בארצות הברית בשנה שעברה. במהלך משחק הסופרבול של 2009 שידרה רשת NBC האמריקאית מספר פרסומות בתלת מימד ומיד לאחר המשחק שודר פרק בסדרה "צ'אק" גם הוא בתלת מימד. NBC חילקה את המשקפיים בחינם ולא גבתה עבורם תשלום.

מהנהלת הרשות השניה נמסר בתגובה לפניית וואלה! ברנז'ה בנושא: "על פי הודעת ערוץ 10 לא צפויה להיות בעיה לצפות בשידור גם בדו מימד. כמו כן, הנהלת הערוץ פועלת לספק משקפיים לכל המעוניינים. יש להדגיש שמדובר בקטע פתיחה קצר, שנועד לתת מעין טעימה בתלת מימד ומהווה התנסות בחווית צפיה זו".

מערוץ 10 נמסר: "ערוץ 10 הנו ערוץ ברודקאסט מסחרי המשדר לכל הציבור חינם בכל עת. בדומה לכל שידורי הברודקאסט המסחריים בישראל, גם התכנית 'הישרדות' מיועדת וניתנת לצפיה תקינה לכלל האוכלוסיה. הערוץ אינו גובה כל תשלום עבור הצפיה באיזה משידוריו".

לשאלת וואלה! ברנז'ה כיצד פועלת הנהלת הערוץ פועלת לספק משקפיים לכל המעוניינים, השיבו בערוץ 10 כי הערוץ מחוייב לספק משקפיים לצופים שדרשו זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully