וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחקור התנהלות ישראל מול העיתונאים הזרים במשט"

אמילי גרינצווייג

6.6.2010 / 1:40

עיתונאי טורקי נהרג במהלך העימות בין צה"ל לאוניות המשט, שני עיתונאים נוספים נפצעו. אגודת העיתונאים בירושלים קוראת לצה"ל להשיב ציוד של עיתונאים שהוחרם

איגוד העיתונאים הבינלאומי קורא לחקור את התנהלות שלטונות ישראל מול העיתונאים הזרים שליוו את המשט לעזה. לטענת האיגוד, על החקירה להתמקד במותו של עיתונאי טורקי ופציעתם של שני עיתונאים נוספים וכן, בהחרמת הציוד של כלל העיתונאים שליוו את המשט. בהודעת האיגוד נמסר כי על החקירה לכלול גם את התנהלות העיתונאים עצמם לרבות תלונות כי מקצתם היו פעילים בארגונים שיזמו את המשט והם אינם עיתונאים בפועל בעיסוקם השוטף. האיגוד הבינלאומי קורא לשתף בחקירה גם את אגודת העיתונאים של ישראל, כנציגה ישראלית.

בתוך כך קראה אתמול (שבת) אגודת העיתונאים בירושלים לצה"ל להחזיר לאלתר לעיתונאים שסיקרו את המשט, את הציוד שהוחרם מהם ולהפרידו משאר החפצים שנשארו בארץ. אגודת העיתונאים תעביר לדובר צה"ל את רשימת הציוד החסר, כפי שנמסר לנציגה, דני זקן, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, על ידי הפדרציה הבינלאומית של העיתונאים. זקן מסר כי יש להפריד בין העיתונאים שסקרו את המשט במסגרת עבודתם לבין שאר משתתפי המשט.

מדובר צה"ל נמסר: "כלל המדיה המגנטית שהייתה על גבי הספינה נתפסה מטעמים ביטחוניים. לאחר בדיקת המדיה וככל שאין בחומרים כדי לפגוע בביטחון מדינת ישראל, או לאחר מחיקת קטעים אלו יושב החומר לבעליו. כל טענה אחרת שתתקבל תיבדק ותיבחן לגופו של עניין"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully