וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחדשות 2: "אנחנו סומכים על יאיר לפיד"

אמילי גרינצווייג

9.6.2010 / 15:11

מועצת הרשות השניה תדון אם יאיר לפיד יכול להמשיך ולכהן כמגיש "אולפן שישי" עקב דברים שאמר בכנס על ליברליזם ישראלי

בחברת החדשות של ערוץ 2 סרבו היום להתייחס להחלטת מועצת הרשות השניה לבחון אם יאיר לפיד יכול להמשיך לשמש כמגיש "אולפן שישי". יושב ראש המועצה אמנון נדב נענה לבקשתה של חברת המועצה רונית אנטלר לדון בנושא בעקבות נאום שנשא לפיד בערב לימוד של הליברליזם הישראלי אמש בהרצליה. בכיר בחברת החדשות אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "אנו סומכים על לפיד שימשיך למלא אחר כל כללי האתיקה הנדרשים מעיתונאי".

אנטלר פנתה במכתב לנדב וביקשה דיון דחוף בעקבות השמעת הקלטות של דברי לפיד ב"הכל דיבורים" בקול ישראל, על מנת לדון בהמשך העסקתו והופעתו של לפיד ב"אולפן שישי" של חדשות 2. נדב אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "אם באמת נעשה שימוש בזמן האוויר לצורכי תעמולה פוליטית יש בעיה, אבל ראשית מתבקשות הבהרות בנושא הזה. מדברי לפיד הבנתי שאין לו כוונות פוליטיות, אבל צריך הבהרות אם יש או אין כוונות כאלה. אם יש כוונות כאלה, זה יחייב אותנו לבדוק את עניין השימוש בזמן האוויר לצורך קידום הבחירות האישיות".

לשאלת וואלה! ברנז'ה, האם נדב רואה הבדל בין הדברים שנאמרו על ידי לפיד בכינוס אמש לבין הטור שהוא מפרסם באופן קבוע ב-"7 ימים" השיב נדב: "הכינוס בבית חיל האוויר יש בו אופי מובהק יותר ממאמר בעיתון. כל ההיגיון של אספה כזאת, הוא שהיא נראית כמו אסיפת בחירות לעומת עבודה עיתונאית".

יעקב שחם: "אם הדברים נאמרו, אני חושש שיש מקום לפנות לזכיינים"

יושב ראש ועדת הטלוויזיה ברשות השניה אמר היום: "האמירות המיוחסות ליאיר לפיד הן בהחלט אמירות פוליטיות ואינן ראויות להיות נאמרות על ידי מי שמגיש את המהדורה המרכזית של החדשות בערב שישי. לפיד צריך לקבל החלטה היכן הוא נמצא. בשלב זה חברת המועצה רונית אנטלר פנתה בנושא ליור המועצה אמנון נדב, שהחליט שיש מקום לדון בהקדם בנושא. אם הדברים המיוחסים ללפיד אכן נאמרו, אני חושש שיש מקום לפנות לזכיינים ולהפנות את תשומת לבם לכך".

הדברים שנשא לפיד הובאו הבוקר בקול ישראל על ידי ירון דקל. בין היתר אמר לפיד: "פתחתי במסע כי הבטחתי לבן שלי יואב, שיושב כאן, אני הבטחתי לו איזושהי מדינה, ואני מעדיף למות בעודי מנסה לתת לו את המדינה הזו". עוד אמר לפיד: "אם אני מסתכל על המשט ועל מלחמת לבנון השנייה, אז יכול להיות שגם מלחמה אנחנו לא יודעים לנהל, כי גם בשביל לנהל מלחמה צריך שהמדינה תתנהל, והמדינה לא מתנהלת כי כולם כל כך עוסקים בלפחד מכולם".

זו אינה הפעם הראשונה שיאיר לפיד מופיע בכינוסים מעין אלה. באוקטובר 2009 הוא השתתף בכנס של "הרוח החדשה" (ראו לינק למטה) ששמה לה למטרה להחליף את יושב ראש ארגון המורים רן ארז. תנועה זו נחלה מפלה בבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully