וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק רונה רמון: שינויים בתקנון האתיקה של מועצת העיתונות

אמילי גרינצווייג

15.6.2010 / 20:14

מליאת המועצה קבעה כי על העיתונאי לוודא כי משפחת הקורבן קיבלה הודעה על מותו מהגורמים המוסמכים. כמו כן התקבל הסעיף השנוי במחלוקת, שאוסר לצלם את קרובי המשפחה של הקורבן 24 שעות לאחר האסון, אלא באישורם

מליאת מועצת העיתונות אישרה היום (שלישי) תוספת של שלושה סעיפי המשנה לסעיף הדן בקרבנות אסונות, בתקנון האתיקה של המועצה. הסעיפים עוסקים באופן ההתנהלות של עיתונאים מול המשפחות השכולות בזמן שלאחר קבלת ההודעה על מות יקיריהן.

המועצה קבעה כי יש לחדד את הצורך של העיתונאי והמערכת לוודא, לפני שניגשים לביתו או למשפחתו של קרבן, כי התקבלה הודעה על מותו מהגורמים המוסמכים, כמו כן התקבל הסעיף כי עיתונאים לא יפנו בדברים לבני משפחתו של הקורבן. המועצה החליטה לקבל גם את הסעיף השנוי במחלוקת האוסר על צילום קרובי משפתו של הקורבן 24 שעות לאחר האסון, ללא אישורם

התוספות לתקנון האתיקה של מועצת העיתונות התקבלו בעקבות יוזמת החקיקה של חבר הכנסת שי חרמש (קדימה) שהגיש את הצעת החוק שזכה לכינוי "חוק רונה רמון" שעיקרו למנוע מכלי תקשורת לפרסם תמונות של בני משפחה אבלים ב-48 השעות שלאחר קבלת הבשורה המרה. ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את ההצבעה על הצעת החוק כדי לאפשר למועצת העיתונות לקבוע כללים בנושא.

מזכ"ל מועצת העיתונות אריק בכר אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "זו דוגמא טוב למקום שבו יש דרישה לחקיקה ומוצעת העיתונות יכולה לייתר אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully