וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת ישראל לאו"ם נגד ראש תא הכתבים בבניין

אמילי גרינצווייג

17.6.2010 / 20:18

דוברת המשלחת דורשת מג’יאמפאולו פיולו התנצלות, על שלא אפשר לנציגי ישראל להגיב להקרנת סרט של אחת מנוסעות הספינה מרמרה, בארוע שהתקיים בבניין האו”ם

משלחת ישראל באו"ם פנתה אל נשיא תא כתבי האו"ם (UNCA) ג'יאמפאולו פיולי, בדרישה שיפרסם התנצלות רשמית. פיולי אירגן לפני כשבוע במטה האו"ם בניו יורק ארוע שבמסגרתו הוקרן הסרט הדוקומנטרי של יארה לין, אחת הפעילות שנכחו על ספינת המרמרה במשט הטורקי והציגה עצמה כעיתונאית. בהודעה שהוציא פאולו לכלל הכתבים הזרים נאמר כי באירוע ניתן יהיה לראות את ההתקפה הישראלית על פעילי זכויות האדם.

מירית כהן, דוברת המשלחת הישראלית באו"ם סיפרה היום לוואלה! ברנז'ה כי נציגי ישראל ביקשו להגיע לארוע ולהקרין בתגובה קטעים שנערכו על ידי דובר צה"ל, אולם פיולי הציע להקרין את הקטעים הללו במועד אחר וביטל את השתתפות נציגי ישראל.

במכתב התלונה, שהעבירה כהן היום, והגיע לידי וואלה! ברנז'ה, נכתב: "הצעת שירותי התקשורת של האו"ם להצגת וידאו שהופק על ידי אקטיביסט חד-צדדי, תוך מניעה אקטיבית של אפשרות התגובה ממדינה החברה באו"ם מהווה התנהגות שאינה אתית בצורה חמורה". עוד הוסיפה כהן: "בנסיבות העכשוויות, החלטתך למנוע תגובה ישראלית כלשהי במהלך אירוע ההקרנה, הבטיחה שהכתבים שהוזמנו יקבלו צד אחד בלבד של הסיפור במקום את מהלך הרכב העובדות השלם באופן שבו יוכלו לנתח בעצמם את מהלך האירועים... העובדה שביטלת את השתתפותנו באירוע, שעתיים לפני הקרנת הסרט, מעלה תהיות קשות לגבי הסיבות שהביאו אותך להחלטה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully