וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק לפיד לקריאה טרומית

אמילי גרינצווייג

20.6.2010 / 15:54

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה לאפשר חופש הצבעה. השר איתן: "יש בהצעה פגיעה בזכותו של הציבור לבחור מועמדים כראות עיניו. זוהי קומבינה שנודף ממנה ריח של פחדנות"

ועדת השרים לענייני חקיקה דנה היום בהצעת חוק לפיד, החוק המבקש לקבוע תקופת צינון לעיתונאים המבקשים להתמודד בבחירות, שהגישו חברי הכנסת רונית תירוש (קדימה) וכרמל שאמה (ליכוד). מליאת הכנסת תצביע ביום רביעי על החוק בקריאה טרומית, זאת לאחר שוועדת השרים החליטה להעניק חופש הצבעה ולא לנקוט עמדה בנושא.

במהלך ישיבת וועדת השרים קרא השר מיכאל איתן (ליכוד) לממשלה לומר במפורש בהחלטתה כי זוהי הצעת חוק לא ראויה, שיש בה כדי להגביל את הזכות הדמוקרטית לבחור ולהיבחר. השר מיכאל איתן מסר: "אני מקווה שהכנסת לא תיתן את ידה לחקיקה הזו. יש בהצעת החוק פגיעה בזכותו של הציבור לבחור מועמדים כראות עיניו. זוהי קומבינה לא ראויה שנודף ממנה ריח של פחדנות וחוסר נכונות להתמודד על דעת הקהל בצורה הוגנת. חקיקה פרסונלית היא חקיקה פסולה ברמה העקרונית וכבר הוכח בעבר כי ניסיונות כאלו היו לא רק אנטי דמוקרטיים אלא גם מטופשים וחסרי כל טעם".

ההצעה תתקן את סעיף 56 לחוק הבחירות לכנסת ולפיה יתווספו לאנשי הצבא ועובדי המדינה עליהם חלה חובת צינון גם אנשי תקשורת. מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר אמר בכנס בנושא חוק הצינון שנערך בכנסת ביום רביעי, כי על אף התנגדותו להצעה תתכנס וועדת העורכים על מנת לדון בעניין.

ח"כ תירוש מסרה בתגובה להחלטה: "כעת הכדור עובר לכנסת. אני רואה חשיבות רבה להצעת החוק, ומקווה שדווקא מתוך ההבנה בחשיבותה של תקשורת מאוזנת ונטולת אינטרסים, יתמכו בה חברי הכנסת ביום ד'. חייבים שאחת ולתמיד ידע הציבור כי המגיש שיושב מולו אינו מנהל במקביל לתפקידו קמפיין פוליטי, אלא מכבד את הצופה ואת תפקידו שלו כמגיש חדשות."

חבר הכנסת כרמל שאמה שבהצעת החוק שלו מדובר על תקופת צינון בת שנה מסר: "ההתבטאות האחרונה של יאיר לפיד והמכתב שכתב מוכיחים כי שנה הוא פרק הזמן המינימלי של תקופת צינון לאנשי תקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully