וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עיתונאי אמיתי אינו מגוייס פוליטית לעולם"

אמילי גרינצווייג

21.6.2010 / 15:56

סוהיל כראם, מנכ"ל רדיו א-שמס מגבה את שדר התחנה זוהיר בהלול שבירך את משתתפות משט הנשים: "כשבן אדם אומר שהוא מביא תרופה לסרטן אני אומר 'תודה ושאלוהים ישמור אותך'"

סוהיל כראם, מנכ”ל רדיו א- שמס, מתמודד בימים האחרונים עם האש שהצית שדר התחנה זוהיר בהלול. בראיון שערך עם אחת ממארגנות משט הנשים מלבנון לחופי עזה, בירך בהלול את המרואיינת: ""שאללה ישמור אותך, שאללה יעניק לך הצלחה, שאללה יעניק לך ולכל הנשים הללו שהזכרת אותן הצלחה". הדברים עוררו כצפוי סערה ציבורית והרשות השניה אף דרשה מכראם התייחסות דחופה להתבטאויות.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה מגבה כראם את בהלול: "קראתי את תמליל הראיון ולא מצאתי דבר חריג. זוהיר לא אמר משהו יוצא דופן שאינו אומר גם לברוך מרזל ולכל אדם שהוא מראיין – אמירות תודה רבה ובהצלחה שנאמרות בסיום ראיון, אלו אמירות רגילות לגמרי. הרי בכל כלי התקשורת ביקשו את המספר שלה וגם הם היו מסיימים בתודה רבה. אצלנו אומרים בהצלחה. בטח במקרה הזה שבו האישה לא הזכירה נשק או מאבק מזוין, אלא דיברה על הצלת חולים, נשים, ילדים ותרופות לסרטן. אז הוא אמר לה שהיא אישה גדולה. למרות כל הפוליטיקה מסביב, אנחנו בני אדם. כשבן אדם אומר שהוא מביא תרופה לסרטן אני אומר תודה ושאלוהים ישמור אותך.

"הבעיה היא אצל התקשורת בכלל ולא אצלנו. ניסינו לברר פרטים כמו מתי היא מגיעה ומה מטרת המשט. תפקידי אינו לחקור אותה, אלא לראיין אותה ולהגיב בהתאם ולהמשיך כדי לפתח את השיחה. אני לא חוקר אותה ואת עברה. הראיון היה לגופו של עניין ולא על פי רקע כזה או אחר. אני חושב שאנו נמצאים במדינה דמוקרטית שלא תוותר על ראיון כזה וגם אני אינני מוכן".

איך סיקרתם את המשט הטורקי?

"במשט הראשון היינו הראשונים שהעלו תגובה מדובר צהל וגם לנציג דובר צה"ל זוהיר בהלול אמר: 'תודה רבה, אלוהים איתך'. זה השיח שלנו. במקרה הזה דברים הוצאו מהקשרם".

מה דעתך על סיקור המשט בתקשורת הישראלית בעברית?

"באופן כללי נראה שאנו יורים לעצמנו ברגל. במדיה הישראלית לא כך מטפלים בדברים. הגישה והסיקור שלנו לדברים הוא מוטה, ועיתונאי, בין אם במדיה הישראלית הכללית ואם בערבית. צריך להיות מאוזן ונאור ולראות את העניינים מנקודת מבט מקצועית ולא על פי רגע זה או אחר".

מה המדיניות שלכם לגבי ראיונות עם אזרחים ובעלי תפקידים ממדינות אויב?

"ראיון כזה הוא מטרה של כל עיתונאי ישראלי, כל עיתונאי היה קופץ על ראיון עם חסן נסראללה. האינטרנט לא השאיר מקום והכל פתוח. אנחנו במדינה דמוקרטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

האם אתה חש בשנים האחרונות לחץ ציבורי גדול יותר וניסיונות להצר את חופש הדיבור שלכם?

"יש אווירה לא נעימה. אנחנו נמשיך לעבוד מקצועית, נמשיך לשאול את השאלות הנוקבות ונמשיך להזכיר את אלוהים בכל רגע, זה השיח וזה לא אומר שאנחנו דתיים. המדיה הכללית צריכה לבוא אלינו, לדבר איתנו ולהכיר אותנו לעומק ולהכיר את השיח שמתנהל".

יש לך מחויבות כלשהי לשיח הציבורי בישראל?

"אין מחויבויות. אנחנו צולבים גם את המגזר הערבי לפעמים. אני מאחל למדיה בכלל חלק מההצלחה המקצועית של רדיו אל-שמס. אנחנו רדיו ישראלי לכל דבר, שמביא עניינים מקצועיים. אין לנו שתי פנים, עיתונאי אמיתי אינו מגוייס פוליטית לעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully