וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיעוט שערים

אמילי גרינצווייג

21.6.2010 / 19:27

מנכ"ל מרכז מוסאווא זועם על כך שהופסקו שידורי משחקי המונדיאל בערבית: "בשם הריגתו של השידור הציבורי, גורמים שמקבלים שכר ברשות לא טרחו לחשוב על הצופים הערבים"

מנכ"ל מרכז מוסאווא, לזכויות האזרחים הערבים בישראל, ג'עפר פרח, פנה ביום חמישי שעבר למנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר, בדרישה להשיב את שידורי המונדיאל בערבית לאוויר באופן מיידי. בתחילת המונדיאל שודרו בערוץ 33 בליווי פרשנים ושדרים דוברי ערבית, אולם בשבוע שעבר הופסקו השידורים בערוץ 33, עקב חשש כי השידור בערבית מהווה הפרת זכויות שידור של גורמים בחו"ל, זאת עקב קליטתו של הערוץ מחוץ לגבולות ישראל.


פרח כותב כי תמוה שהשידורים הופסקו ללא הודעה והסבר. עוד הוסיף: "ערוץ 33 שהוקם כדי לענות על צורכי הציבור הערבי לקבל שידור ציבורי הולם משדר רוב שעות היום בעברית, או משדר תוכניות ממוחזרות שעלות שידורם שולית. השידורים החוזרים של תוכניות שהופקו לפני עשרות שנים מבייש את רשות השידור ומבזה את ציבור משלמי האגרה".

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר פרח: "בהמשך להריגתו של השידור הציבורי בכלל והשידור בערבית, גורמים שמקבלים שכר ברשות השידור לא טרחו לחשוב על הצופים הערביים בעת קניית זכויות השידור במונדיאל. התוצאה היא שהצופה הערבי אינו מקבל את השידור בשפתו והוא מתבקש לעבור לשידורים בתשלום של אל ג'זירה ספורט".

מרשות השידור נמסר בתגובה כי מכתבו של ג'עפר פרח התקבל ברשות השידור וזו תשיב לפונה. לשאלת ואלה! ברנז'ה בדבר הפסקת השידורים בערבית ואופן שידור המשחקים, נמסר מהרשות: "מאחר וערוץ 33 נקלט גם מחוץ לגבולות מדינת ישראל ועל מנת שלא להסתכן בהפרת זכויות שידור של גורמים בחו"ל, לא מלווה השידור בערוץ 33 בתיאור מהלכי המשחקים בשפה הערבית.

"יחד עם זאת , רשות השידור מביאה את השידור לצופים בישראל הקולטים את שידוריה באמצעות לוויין. הטלוויזיה הישראלית בערבית - ערוץ 33 , משדרת דברי פרשנות בסיום המשחקים מפי שני פרשנים מהמגזר הערבי, המפרשים את מהלכי המשחק ומתייחסים למשחקים שבהמשך הטורניר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully