וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הספירה

אמילי גרינצוייג

23.6.2010 / 16:19

ברשות השידור טוענים כי מדידת הרייטינג בערוץ 1 אינה משקפת את המציאות. שקלאר: "קיים חוסר הלימה בין התגובות הנשמעות לשידורי הערוץ לביין הרייטינג המתפרסם מדי יום"

מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור פנה היום למנכ"ל ועדת המדרוג, ד"ר יפעת בן-חי שגב ודרש כי הוועדה תתכנס בדחיפות לצורך בדיקת תקנון מרכיבי הצפייה. שקלאר טוען כי תוצאות מדידת אחוזי הצפייה בערוץ 1 אינן משקפות את המציאות. לדברי שקלאר "קיים חוסר הלימה בין התגובות הנשמעות לשידורי הערוץ - בעיתונות, בביקורות, בתגובות המתקבלות מהציבור - לבין הרייטינג המפורסם מדי יום". שקלאר מביא כדוגמה את שידור הסרט "שיטת השקשוקה" וכותב: "הכול דברו אודות הסרט, דנו בו, שבחו את הערוץ הראשון על אומץ לב ציבורי, הנושא לא ירד מהכותרות והרייטינג היה 13.3% בלבד".

עוד מציין שקלאר כי כאשר שידורים בעלי אופי זהה מתקיימים בערוץ 1 ובערוץ נוסף, כגון שידור משחקי המונדיאל אמש, זוכים השידורים בערוץ 1 לרייטינג נמוך בצורה ניכרת. אמש שודר בזכיינית ערוץ 2 רשת המשחק בין ארגנטינה ליוון שזכה ל-20.3% ואילו המשחק בין ניגריה לדרום קוריאה ששודר בערוץ 1 באותה השעה זכה ב-4.7% בלבד. יש לציין כי מטבע הדברים משחק של נבחרת ארגנטינה מעורר עניין רב יותר בקרב אוהדי כדורגל ומה גם שהפלטפורמה של רשת חזקה יותר מזו של ערוץ 1.

שקלאר גם קובל על כך שהועדה טרם מצאה דרך לשקלל את הצפיה בממירי HD, שעל פי ההערכות נרכשו על ידי 350 אלף לקוחות של HOT ו-yes. סוגיה נוספת שמצויינת במכתב היא אחוז הרייטינג במשחק בין מקסיקו לאורוגוואי ששודר אתמול בערוץ 33 ועמד על 0%, "איש לא צפה במשחק. הייתכן? מזה זמן טוענת רשות השידור כי ערוץ 33 אינו נמדד כהלכה והנה ההוכחה הניצחת" כותב שקלאר ומסכם כי "יש הסבורים כי ערוץ ציבורי אינו צריך להיות חלק מתחרות הרייטינג. אין ספק שהשאלות המועלות כאן מציבות סימן שאלה גדול בסוגיה".

טרם התקבלה תגובת הועדה למדרוג.

הועדה למדרוג: נקיים סקר חיצוני לצפיה במונדיאל מחוץ לבית

מהועדה למדרוג נמסר: "נתוני הצפייה שמפיקה הועדה למדרוג אכן אינם משקפים באופן מלא את מציאות הצפייה בשידורי המונדיאל של הערוץ הראשון, כי אינם כוללים את כל הצפייה בHD . הועדה מפרסמת זאת מדי יום עם הפצת הנתונים
שידורי המונדיאל משודרים בנסיבות של מעבר והסבת מערכת המדידה לטכנולוגיה חדשה, ולכן רק מיעוט מבעלי ממירי HD בפאנל נמדדים כעת".

"בהתייעצות עם פרופ' גילולה היועץ הסטטיסטי של הועדה, הגענו למסקנה שאין כל דרך סטטיסטית "לתקן" את נתוני הצפייה באופן מהימן וצודק. לפיכך, מה שנעשה זה מתן עדיפות גבוהה להסבת בתי HD בפאנל, בכפוף למגבלות החוזיות וכן הוספת הודעה מבהירה בעניין". הועדה תקיים בשבוע הבא סקר חיצוני משלים לבחינת היקפי התופעה של צפייה חוץ ביתית בשידורי המונדיאל, שלא נמדדת כלל היום במסגרת מערכת המדידה.

לטענתו של שקלאר לפיה לא יתכן כי אמש נרשמה צפייה של 0% בזמן משחק ששודר בערוץ 33 נמסר מהועדה: "לא נרשמו % 0 צפיה בערוץ 33. באופן שגרתי נתוני הצפייה בערוץ 33 משוייכים במערכת אוטומטית לערוץ 1. בהרצה חוזרת של הנתונים הופרדו נתוני הצפייה בשני הערוצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully