וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגודי היוצרים נגד הסדרה על תולדות התעשייה הישראלית

אמילי גרינצווייג

23.6.2010 / 16:46

"קרן ציבורית אינה יכולה להיות מעורבת בסדרה הממומנת על ידי גורם בעל עניין", טוענים איגודי היוצרים, הדורשים לבטל את המכרז לסדרה שתמומן על ידי התאחדות התעשיינים

איגודי היוצרים קוראים לקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה לבטל את המכרז להפקת סדרה על תולדות התעשייה הישראלית. הסדרה תמומן על ידי הקרן, התאחדות התעשיינים ומשרד התעשייה המסחר והתעסוקה. במכתב שהעבירו למנכ"ל הקרן דורית ענבר, טוענים היוצרים כי מאחר והסדרה המתוכננת לא תהנה מחופש אומנותי ותהיה כפופה לתכתיבים עסקיים זרים, אין זה מקומה של קרן ציבורית שאמונה על יצירה חופשית.

היוצרים מתייחסים לציטוט שהופיע בעיתון גלובס לפיו התאחדות התעשיינים לא תממן סרט שלא יהיה חיובי: "נשאלת השאלה מהו סרט 'חיובי' שהתאחדות התעשיינים תהיה מוכנה לשים עליו כסף. האם סרט שיעסוק בפערים הגדולים שבין שכר המנהלים בתעשייה הישראלית לבין שכר הפועלים, שחלקם מרוויחים שכר מינימום אם לא למטה מכך, הוא סרט 'חיובי'? ומה בדבר סרט שיספר על חברות ישראליות, שמעסיקות עובדים בתנאים מפוקפקים בדרום מזרח אסיה?... למקרא כל השאלות הללו, האם את עדיין סבורה שהקרן מסוגלת להבטיח חופש אומנותי מוחלט ליוצרי הסדרה?"

בתגובה לדברים השיבה ענבר במכתב כי יוצרים החוששים שמא לא יינתן להם ליצור יצירה קולנועית חופשית, כמובן אינם מחויבים להגיש הצעה לסדרה. "אין זה ראוי וסביר כי ידרשו שהפרויקט לא יתקיים כלל". ככלל טוענת ענבר מדובר בגיוס כספים רב להפקת הסדרה שתוצאותיו הנן הזרמת כספים גדולה ליצירה התיעודית וליוצרים. "לתומי סברתי כי זוהי פעולה ברוכה מכל בחינה שהיא, וכי לקרן החדשה מגיעות ברכות חמות על פעולתה ועל תוצאות פעולתה. מכתבכם, שבו אתם שואלים, עונים, מחליטים ודורשים ביטול הפרויקט, וכל זאת על סמך כתבה עיתונאית, הוא מוזר ומעציב. אני בטוחה שלא לכך התכוונתם".

ענבר הדגישה כי בחירת תכני הסדרה והטיפול בנושאיה הנם בידי הנהלה האומנותית של הקרן והטלוויזיה החינוכית. למכתבה, צרפה ענבר את מכתבו של יו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש בו הוא כותב: "אנו או כל גורם אחר שנסייע בהבאתו כשותף מממן לתוכנית, לא נתערב בבחירת היוצרים או בתכני הסדרה בשום דרך".

גורם במטה מאבק היוצרים אמר בתגובה למכתבה של ענבר: "עם כל המילים המילים היפות, לא נענו השאלות שלנו: האם הסדרה תוכל להיות ביקורתית? האם יהיה אפשר למתוח ביקורת על התעשייה הישראלית? אנחנו גם מודאגים מכך שבתהליך תת הכרתי כולם יגישו הצעות על הפרקים המפוארים ואף אחד לא יציע הצעה שאינה נחמדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully