וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוזן: "הדיווח על ההפגנה בסילוואן נערך באופן לא מקצועי"

אמילי גרינצווייג

28.6.2010 / 21:36

נציב פניות הציבור ברשות השניה התייחס לסיקור הארוע ב"אולפן שישי": "קטעי הצילום הותירו את הרושם שההפגנה הייתה אלימה, דבר שאין לו אחיזה של ממש"

נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, גיורא רוזן סבור כי עריכת הדיווח ב"אולפן שישי" בשבוע שעבר אודות ההפגנה שהתקיימה בשכונת סילוואן, נעשתה באופן לא מקצועי. רוזן מנמק את טענתו במכתב שהעביר בתגובה לעשרות תלונות שקיבל בנושא: "לא נערך אימות של החומרים המצולמים שהגיעו לחברת החדשות מסוכנות הידיעות רויטרס וקטעי הצילום שהוקרנו לא נגעו לתהלוכה או להתכנסות שהתקיימה לאחריה ולעומת זאת הותירו את הרושם שההפגנה הייתה אלימה, דבר שאין לו אחיזה של ממש". העתקים ממכתבו של רוזן הועברו לממלא מקום יו"ר מועצת הרשות השניה אילן אבישר, למנכ"ל הרשות מנשה סמירה, למנכ"ל חדשות 2 אבי וייס ולעורך "אולפן שישי" גולן יוכפז.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, למועצת העיתונות מספר שיא של תלונות, אותן הגישו פעילי שמאל, בגין הדיווח על ההפגנה ב"אולפן שישי". לטענת המפגינים התמונות ששודרו היו תמונות מתפילת יום השישי שנערכה במקום לפני ההפגנה וכן של ילדים מיידי אבנים.

יחד עם זאת בחדשות ערוץ 2 שבים ומדגישים שעל פי המשטרה בזמן ההפגנה התקיימו בסילוואן הפרות סדר וכי תמונות ידויי האבנים הנן מאירועי ההפרות שהתרחשו באיזור באותה השעה. במהלך כתבתו של אוהד חמו ששודרה היום במהדורה המרכזית חדשות 2 ועסקה במהומות שהתרחשו אמש בסילוואן, התייחס חמו להפגנה ביום שישי ואמר כי העצרת הסתיימה בשקט ובשוליה היו שתי תקריות של ידויי אבנים, את הידיעה ליוו תמונות קצרות מהעצרת עצמה, תמונות שלא הופיעו בדיווח ב"אולפן שישי" ולאחר מכן תמונות של ידויי אבנים.

מארגון 'סולידריות שייח' ג'ראח', נמסר כי כרגע נבחנות כל האפשרויות ביניהן הגשת תביעת דיבה כנגד חדשות 2. מחברת החדשות של ערוץ 2 סרבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully