וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתון "לה מונד" ניצל מפשיטת רגל

אמילי גרינצווייג

29.6.2010 / 17:38

מועצת המנהלים של העיתון אישרה את הרכישה על ידי שלושה אילי הון המזוהים עם השמאל הצרפתי, זאת על אפו ועל חמתו של נשיא צרפת סרקוזי שניסה למנוע את הרכישה

העיתון הצרפתי "לה מונד" נרכש על ידי קבוצת של שלושה אילי הון וניצל מפשיטת רגל, לאחר שהוועד המנהל של העיתון אישור את קבלת הצעת הרכישה של השלושה שהתחרתה בהצעת חברת "פראנס טלקום" ובשתי הצעות נוספות. העיתון, שיצא לאור לראשונה ב-1944 ונמצא בשליטת עיתונאים, נקלע לקשיים כלכליים, והעיתונאים נאלצו לוותר על השליטה על מנת להבטיח את המשך קיומו.

שלושת הרוכשים הם פייר ברז'ה, שותפו לעסקים ובן זוגו לשעבר של איב סאן לורן, הבנקאי, מת'יו פיגאס וסבייה ניל, טייקון אינטרנט שעשה את מירב הונו מתעשיית הפורנו באינטרנט ויועצו לשעבר של דומיניק שטראוס-קאהן, המוזכר כמתחרה אפשרי של בבחירות לנשיאות שיתקיימו בעוד שנתיים.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, ניסה להתערב בקביעת קבוצת הרוכשים כאשר זימן החודש את עורך העיתון, אריק פוטורונו, לארמון האליזה והודיע לו על התנגדותו לקבוצת הרכישה של השלושה המזוהים השמאל בצרפת.

השלושה הבטיחו חופש עיתונאי לאנשי העיתון ואת הזרמתם של 100 מיליון יורו לתשלומי חובות והשקעה. השלושה אומרים גם כי ברצונם לשלב בין העיתון לאתר האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully