וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשרותים תלכו בדיווח על מפלגת העבודה

אמילי גרינצווייג

29.6.2010 / 18:25

המועצה לצרכנות דורשת לא לשדר פרסומות במהלך מהדורות החדשות, אלא רק לפניהן ואחריהן. ח"כ אפללו פנה לשר התקשורת בשאילתא על תאום זמני פרסומות בין ערוצים 2 ו-10

המועצה לצרכנות דורשת לבטל את הפסקות הפרסומות במהלך מהדורות החדשות ולרכזן לפני המהדורה ולאחריה: "אופי מהדורת החדשות במדינה כמו ישראל מחייב התייחסות מיוחדת גם מבחינת שילוב הפרסומות וראוי שלא לקטוע את המהדורה פעמים כה רבות" אמר מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, אהוד פלג, לוואלה! ברנז'ה.

לדברי המועצה לצרכנות, שורש הבעיה בהוראה רגולטורית המאפשרת לערוצים סטייה מן העיקרון המגביל את זמן הפרסומות ל- עשר דקות לשעת שידור. אותה הוראה מאפשרת לערוצים לרכז ביחד את זמני הפרסומת המותרים שבין 20:00 ל- 24:00, תוך חריגה ממסגרת עשר הדקות המותרות. לדברי פלג, בשעות הללו " ממטירים פרסומות בכמות בלתי נסבלת, ובגלל הצפיפות יוצא שזמני הפרסומות מתואמים". המועצה סבורה כי ריכוז פרסומות בזמן העולה על עשר דקות בשעת שידור גורם לפגיעה בצרכנים, ודורשת לבטל את ההוראה המאפשרת זאת.

ח"כ אלי אפללו (קדימה) פנה בשאילתא לשר התקשורת משה כחלון,בנושא תופעת התאמת זמני הפרסומות בערוצים המסחריים המהווה, לדבריו, התופעה לפיה תשדירי הפרסומות משודרים בו זמנית בערוצים המסחריים השונים מהווה, לדבריו, קרטל המאלץ את הצופים לצפות בתשדירי הפרסומת.
הערוצים עצמם דחו על הסף כל טענה לתיאום זמני פרסומות, ואף הבהירו כי הדבר עומד בניגוד לאינטרס הכלכלי שלהם.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה:"ניוד פרסומות בין שעות שונות נעשה בהתאם לכללי השיבוץ והינו כלי העומד לרשות העורך הראשי בקביעת לוח תוכניות וכן שיבוץ היקפי פרסומות מותאם. בכל מקרה, הפרזה בהיקף תשדירי פרסומות תוביל לבריחת צופים ועניין זה ידוע היטב לגופי השידור. יש לזכור שתשדירי הפרסומות מממנים את הערוצים המסחריים ציבוריים ולכן יש לאזן בין האינטרס הציבורי והאינטרס הכלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully