וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר דני

אמילי גרינצווייג

30.6.2010 / 13:45

ח"כ דני דנון, יו"ר הועדה לזכויות הילד, ביקש מהרשות השניה לזרז הסדרה של השתתפות ילדים בתכניות טלוויזיה. עמי גלאם, קשת: "בסופר נני מתייחסים לנושא במלוא האחריות"

הוועדה לזכויות הילד קוראת להסדיר במהירות את כללי השתתפות ילדים בתוכניות טלוויזיה. הוועדה, בראשות ח"כ דני דנון (ליכוד) התכנסה הבוקר בעקבות פנייה של ח"כ אורית זוארץ (קדימה) לדיון בהשלכות של החשיפה התקשורתית של הילדים שמשפחתם משתתפת בתוכנית "סופר נני" המשודרת בקשת, ערוץ 2.

ח"כ זוארץ טענה בדיון כי בעוד ההורים נכנסים לעולם הריאליטי באופן מודע ומושכל, אין הדבר נכון לגבי הילדים וכי יש לבחון את ההשפעות הפסיכולוגיות, החברתיות והנפשיות עליהם, " איך ילד שאומר להוריו "אני ארצח אתכם בלילה" מתמודד עם ההשלכות של הדבר הזה למחרת היום? לפעמים אני חושבת שיש לנו נטייה להגן על זכויות בעלי החיים יותר מזכויות הילדים. בואו נגן על ילדנו ולא נשאיר אותם שקופים או כאקט בידורי שמביא רייטינג".

עמי גלאם, מנהל התוכנית בקשת אמר בתגובה לטענות כי הזכיינית מספקת ליווי מקצועי ופסיכולוגי למשפחות לפני התכנית ואחריה: "אנחנו ב'סופר נני' מתייחסים לנושא הזה בשיא האחריות. לא ניכנס לבית של משפחה אם אנחנו לא חושבים שאנחנו לא יכולים לעזור לה. אם אני נתקל במשפחה כזאת אני אפנה אותה לגורמים מקצועיים ובכירים יותר."

איילת מצגר: "פועלים להסדרת נושא החשיפה"

אסנת הראל, מנכ"לית מכון אדלר וד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, הביעו את התנגדותם לחשיפת הילדים וטענו כי מדובר בעיוות של המציאות. הראל תקפה את ההפקה ואמרה "התוכנית הייתה צריכה להיעזר בועדת מומחים חיצונית שתצפה בתהליך העריכה ותקבע מה נכון להראות בטלוויזיה ומה לא. מבחינתי הכי טוב לאסור על ילדים להשתתף בתוכניות ריאליטי."

איילת מצגר, סמנכ"ל טלוויזיה ברשות השנייה, אמרה כי הרשות מנסה לקבוע אמנה חדשה שתסדיר את נושא החשיפה "בשנים האחרונות אנחנו מנסים ליצור אמנה להשתתפות של ילדים בתוכניות שתהיה מוסכמת על גורמי השידור וגורמי ההפקה. אחד מן הכללים שיקבעו באמנה הוא שהשתתפות של הילדים בתוכניות תהיה תלויה גם בגורמים מקצועיים נוספים ולא רק באישור ההורים".

ח"כ דנון ביקש מהמפיקים לחשוב על טובת הילדים גם בטווח הקצר וגם בטווח האורך ומהרשות השנייה להסדיר במהרה את האמנה של השתתפות ילדים בתוכניות טלוויזיה בשיתוף פעולה מלא עם הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully