וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל זיכוי הנאשם בפדופיליה שנתפס בחדשות 10

אמילי גרינצווייג

30.6.2010 / 17:32

נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב דבורה ברלינר מתחה ביקורת על החלטה לזכות את הנאשם: "לא יכול להיות שהאינטרנט יהפוך לעיר מקלט לעברייני מין"

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי ערוץ 10 לא הדיח, לא שידל ולא פיתה נאשם שנתפס בעקבות התחקיר של דב גילהר שעסק בפדופילים ברשת ושודר בחדשות 10 בדצמבר 2007 וביטל את זיכויו על ידי בית משפט השלום. בהכרעת הדין נמתחה ביקורת על שופט השלום, דן מור, שזיכה את הנאשם לפני חמישה חודשים. נשיאת בית המשפט המחוזי דבורה ברלינר קבעה בדיון שנערך היום כי העובדות והנסיבות מצביעות על כך שהנאשם לא הודח או שודל על ידי תחקירנית הערוץ.

התחקיר שודר בחדשות 10 לפני כשנתיים וחצי ובעקבותיו הואשמו והורשעו 11 נאשמים בניסיון להטרדה מינית ובניסיון למעשים מגונים של קטינים ברשת האינטרנט. במסגרת התחקיר, יצרה תחקירנית קשר עם הנאשם דרך רשת האינטרנט והציגה את עצמה כילדה בת 13 תחת הכינוי "סיוונוש 13". הנאשם והיא קבעו להיפגש בדירתה ושם נעצר הנאשם. לפני מספר חודשים זוכה הנאשם היחיד מן הפרשה בבית משפט השלום בתל אביב על ידי השופט דן מור, ומתח ביקורת על דרך הפעולה של המשטרה וחדשות 10 וכתב: "לא כל האמצעים כשרים, גם כשהמטרה הינה אכיפת החוק".עוד טען השופט כי באם היה מקבל בית המשפט את עמדת התביעה ומרשיע את הנאשם היה מקום להעמיד לדין גם את ערוץ 10 כשותף לעבירה או כמשדל אליה.

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה ערעור על זיכויו של הנאשם, בטענה כי הזיכוי לא עולה בקנה אחד עם חומר הראיות הנרחב שהוגש לבית המשפט. בהכרעת הדין של בית המשפט המחוזי קבעה הנשיאה ברלינר כי מי שיזם את השיחות בעלות הרקע הפורנוגרפי הוא הנאשם, שהעיד על כך שידע את גילה של של "סיוונוש 13". ומתחה ביקורת על קביעתו של שופט השלום דן מור כי האינטרנט הוא נשף מסכות שבו הכל מותר, "החלטתו עומדת בניגוד לכל הגיון ולכוונת המחוקק. לא יכול להיות שהאינטרנט יהפוך לעיר מקלט לעברייני מין", קבעה ברלינר.
בניגוד לנוהג שבו עם קבלת ערעור מוחזר התיק לשופט השלום לקביעת העונש, הרי שכאן החליט הרכב בית המשפט המחוזי (בהסכמת נשיאת בית משפט השלום) כי השופט דן מור לא ידון בטיעונים לעונש, וכי הנושא יועבר לשופט אחר.

מחדשות 10 נמסר: "אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט המחוזי. הצדק יצא לאור."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully