וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירתו של דודו אלהרר נגד פיטוריו מגל"צ

אמילי גרינצווייג

1.7.2010 / 12:56

בג"צ קבע כי אין כל עילה להתערבות בית המשפט בדרך פעולתה של התחנה. דודו אלהרר: "יש פסקי דין שהיה מוטב לכותבים שלא יכתבו"

בית המשפט העליון דחה את עתירתו של השדרן דודו אלהרר נגד גלי צה"ל, בה טען כי הורדת תוכניתו מלוח השידורים נובעת מאפליה על רקע דעותיו הימניות וביקש לחייב את התחנה להחזירו לשדר. הרכב השופטים, איילה פרוקצ'יה, אסתר חיות ויורם דנציגר קבע כי אין כל עילה להתערבות בית המשפט בדרך פעולתה של התחנה. לפני כחצי שנה המליץ הרכב השופטים לאלהרר למשוך את עתירתו, אך אלהרר סרב.

תכניתו של דודו אלהרר בגלי צה"ל, "הפוגה", שודרה מדי יום שישי בצהריים במשך קרוב לעשר שנים. בחודש אוקטובר בשנה שעברה הודיעה התחנה לאלהרר על הורדת תכניתו מיום שישי בעקבות שינויים בלוח. אלהרר עתר לבג"צ בדרישה לצו שיחייב את התחנה להחזירו וטען לפגיעה בחופש הביטוי.

השופטת פרוקצי'ה כתבה בהכרעת הדין: "השינויים שחלו ביחס לתכנית בהגשתו של העותר, היו חלק ממדיניות כללית שהקיפה את תשתית השידורים כולם. טעמי השינויים התבססו על שיקולים מקצועיים סבירים. הוצע לעותר בשלב מוקדם להשתלב בתכנית אקטואליה במתכונת חדשה, אך הוא דחה הצעה זו". פרוקצ'יה כותבת כי היא לא מוצאת דופי בהחלטת התחנה להיפרד מאלהרר לאור התנהגותו משנודע לו על הורדת התכנית.

דודו אלהרר אמר היום לוואלה! ברנז'ה: " אם מישהו ותוהה מדוע אין אמון במערכת המשפט בישראל שיקרא את פסד הדין הזה ויבין למה. יש פסקי דין שהיה מוטב לכותבים שלא יכתבו. לקחתי בחשבון שינתן פסק דין כזה, מבחינתי פסק הדין הוא הגון כיוון שהוא מביא את טענותיי אחת לאחת ואת התשובות אליהם. עכשיו הציבור מכיר את גלי צה"ל והוא ישפוט אם פסק הדין הזה רואה נכוכה את המציאות או אם לאו"

מפקד גלי צה"ל יצחק טוניק ברך בסיפוק על ההחלטה המנומקת והחשובה של שופטי בג"צ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully