וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיוטת חוק ההסדרים: חוק רשות השידור חוזר

אמילי גרינצווייג

2.7.2010 / 12:14

האוצר מבקש להחיל רציפות על החוק, שעבר קריאה ראשונה ב-2008 ומשמעותו חיזוק עצמאותה של הרשות. עוד בחוק: הפיקוח על מחיר החבילה הצרה של HOT ו-yes יחל רק עם תחילת שידור פרסומות על ידי הפלטפורמות

חוק רשות השידור מ-2008, שהוצע על ידי השר הממונה על הרשות דאז יצחק הרצוג ועיקרו חיזוק עצמאותה ואי תלותה של רשות השידור במעורבות ממשלתית, מופיע בטיוטת חוק ההסדרים. טיוטת החוק נחשפה באתר האינטרנט של חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה).

האוצר מבקש להחיל את הרציפות על הצעת החוק, שעברה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת. חשוב להדגיש שמדובר בטיוטה וספק אם הנושא יופיע בנוסח הסופי של החוק. עוד מבקש האוצר, להעלות את אגרת הטלוויזיה ב-20% בתוך שנתיים, כלומר 10% ב-2011 ועוד 10% ב-2012 , זאת בתנאי שעד ה-30 בינואר 2011 יחתמו הסכמים עם כל עובדי רשות השידור והרפורמה תוכל לצאת לדרך.

האגרה תופחת, על פי טיוטת החוק, ב-2013 וב-2014 ב- 10%וב- 8% בהתאמה כאשר מ-2015 עד 2035 יופחת תשלום האגרה ב-1% בכל שנה.כל זאת, בכפוף לחתימת הסכמים עם העובדים. עוד נכתב בטיוטת החוק כי בשל הגרעון המצטבר ברשות, שר האוצר יבצע הפחתות בתקציב הרשות תוך 15 ימים מאישור החוק.

החבילה הצרה, לא מה שחשבתם

טיוטת החוק מתייחסת כצפוי גם לנושא החבילה הצרה ב-HOT וב-yes. על פי טיוטת החוק החברות יחויבו בשיווקה של חבילה צרה, אולם בשלב ראשון יוכלו להחליט על מחירה. רק לאחר שיותרו שידורי הפרסומות בכבלים ובלווין יפקח האוצר על מחיר החבילה הצרה. על פי הטיוטה, נראה כי לא ברור אם מטרת החוק, להוזיל את החבילה לצרכן, תושג.

עוד מוצע בחוק כי משרדי התקשורת והאוצר יבחנו את הרחבת היקף השירותים המוצעים במערך השידור הספרתי (ה-DTT), כולל בחינת מערך שידורי רדיו דיגיטאלי, והעברתו מידי הרשות השניה, מחשש לניגוד אינטרסים מול פעילות הרשות כגוף המפקח על תחום השידורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully