וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אקוניס הקים ועדת משנה לענייני תקשורת

5.7.2010 / 11:57

הועדה תעקוב אחר התקדמות הרפורמה בשוק התקשורת. ועדת הכלכלה אישרה את הצעת החוק הפוטרת את ערוצים 9 ו-24 מתשלום דמי מעבר ל-HOT ו-yes

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) הודיע היום על הקמתה של ועדת משנה לענייני תקשורת ושידורים. הוועדה תשמש כוועדת מעקב אחר יישום הרפורמה בשוק התקשורת כאשר עיסוקה הראשון יהיה בהצעת חוק המעבר מזכיונות לרשיונות שהעביר משרד התקשורת. בראשות וועדת המשנה יעמוד ח"כ אקוניס וחבריה: ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה), ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), ח"כ יצחק ועקנין (ש"ס), ח"כ ישראל חסון (קדימה) ודני דנון (ליכוד). הצבעות על סעיפי החוק יתקיימו בוועדת הכלכלה.

בדיון משותף של ועדת הכלכלה וועדת הקליטה אושרה היום את הצעת החוק הפוטרת את הערוצים היעודיים 9 ו-24 (וגם הערוץ בשפה הערבית כשיקום) מתשלום דמי המעבר ל-HOT ו-yes המוערכים בכ-700 אלף שקל ל-yes וכ-400 אלף לHOT, לקראת קריאה שניה ושלישית, זאת על אף התנגדות הממשלה ומשרד התקשורת. חברי הכנסת בדיון הביאו פליאה נוכח היעדרותם של נציגי ערוץ 9 וערוץ 24: "חסרים פה גורמים שחייבים לתת לשלוחן הזה תשובות והם לא נמצאים כאן. אפילו ברמת הנראות זה לא נכון. יכול להיות שמה שצריך לעשות זה לעצור ולראות את החתן והכלה ולשאול לפיהם ושיתייחסו ולא בשם שלוחים על מנת לקבל החלטות" אמר ח"כ ישראל חסון.

כן הועלתה במהלך הדיון הצעה על פיה מי שיחוייב בתשלום דמי המעבר, במידה ואכן תחליט הממשלה שמדובר בערוצים המהווים שירות ציבורי, הוא הממשלה עצמה.

ח"כ שאמה מאיים לבטל את ועדת המשנה

חבר הכנסת נחמן שי (קדימה) אמר בתגובה להקמת ועדת המשנה: "ח"כ אקוניס המציא ועדה שלא היתה ולא נבראה". ח"כ כרמל שאמה (ליכוד), שעתיד להחליף את אקוניס בתפקיד יו"ר ועדת כלכלה בתחילת מושב החורף, אמר: "יו"ר הועדה פעל בחטף ובמחטף להקים ועדה שאין בה צורך ע"מ לשריין לו ראשות ועדה לעתיד.

"את הועדה הקים לעצמו בקולו בלבד (הוא היחידי שהצביע) ללא תיאום עם חברי ועדת כלכלה ועם היו"ר העתידי שיהיה אמון ומופקד על הנושא. מיד עם כניסתי לתפקיד יו"ר ועדת הכלכלה באוקטובר אעלה על סדר יומה של ועדת הכלכלה את ביטולה של הועדה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully