וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונאת הפוטושופ של האקונומיסט

אמילי גרינצווייג

5.7.2010 / 15:29

הניו יורק טיימס חשף כי תמונת נשיא ארצות הברית על שער האקונומיסט מה-19 ביוני, נערכה כך שנשיא ארצות הברית יראה עומד בודד מול מפרץ מקסיקו

תמונת נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ניצב בודד, כאשר ראשו שמוט והוא מביט על האדמה בחוף לואיזיאנה כיכבה בשער גיליון ה"אוקונומיסט" מה-19 ביוני כתמונה אידיאלית שאמורה היתה לשקף את מצבו של הנשיא מוטרד. הניו יורק טיימס חשף כי מדובר בתעלול פוטושופ, ואילו בתמונה המקורית הנשיא כלל לא עמד לבדו.

בתמונה המקורית, צולמה ב-28 במאי על ידי צלם של סוכנות רויטרס, לאקי דאונינג,ובה נראים האדמירל ת'ד אלן ממשמר החופים ושרלוט רנדולף, אחת מנשות הקהילה המקומית, כשהם עומדים לצידו של הנשיא. השניים הושמטו מן התמונה, כך שניתן לחשוב כי הנשיא נתפס במצלמה כשהוא מביט מטה בעצב.

מסוכנות רויטרס נמסר לניו יורק טיימס לסוכנות חוקים נוקשים בכל הנוגע לעריכת תמונות וכי נדרש אישור מטעמם כדי להכניס כל שינוי עריכתי בתמונה. עורכי האוקונומיסט לא הגיבו לידיעה.

לאחרונה עמדה רויטרס במרכזה של שערוריית פוטושופ אחרת, כאשר תמונות של חיילי צה"ל הפצועים שעלו על אוניית המרמרה הטורקית, נחתכו כך שלא ניתן היה לראות כי אנשי הספינה אחוזים בידם סכין מרויטרס נמסר אז כי התמונה נערכה כדי להיטיב את איכות הצילום, ומשנודע לסוכנות כי הושמטו ממנה פרטים הכרחיים, הופץ הצילום המתוקן.

(צילום: רויטרס, מתוך אתר הניו יורק טיימס)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully