וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה עדיין נמשכת

אמילי גרינצווייג

6.7.2010 / 17:40

אורלי וילנאי וגיא מרוז יחזרו בסרט הרביעי בסדרת "מוסר השילומים", שישודר ביום השואה, אל ועידת התביעות והגורמים האחרים אותם סיקרו במהלך הסרטים הקודמים

חברת ההפקות שמיים ו-yes יפיקו סרט המשך רביעי ל"מוסר השילומים". של גיא מרוז ואורלי וילנאי הסרט יהווה מעין מעקב ויסכם את התהליכים שהתרחשו במשך ארבע השנים מאז שודר הסרט הראשון, שעסק בכספי השילומים של ניצולי השואה שלא הגיעו ליעדם והוא ישודר ביום השואה הקרוב בyes.

ועידת התביעות, הגוף המופקד על העברת כספי הפיצויים מממשלת גרמניה לניצולי שואה, הגישה לפני כשנתיים תביעת לשון הרע על סך ארבעה מיליון שקל כנגד העיתונאים גיא מרוז ואורלי וילנאי וחברת שמים הפקות בגין הוצאת דיבה בסרטם "מוסר שילומים - המלחמה נמשכת". בכתב התביעה נטען כי מדובר בסרט שטנה אנטישמי, עם עלילה אכזרית, מעוותת, נבזית ובזויה שנועדה לקדם אינטרסים של הנתבעים. בדיון שנערך, טרם פתיחת המשפט, בבית המשפט המחוזי בירושלים קבע השופט נועם סולברג כי סיכום ההליך הקדם משפטי יארך ב-30 בדצמבר 2010 זאת לאחר שיוגשו כתבי תביעה והגנה מתוקנים.

גיא מרוז: "בסרט הרביעי נראה היכן הממשלה תיקנה את הדברים לצד המקומות בהם היא ממשיכה לחולל עוולות לציבור ניצולי השואה, הסרט אף יתעד מסע של ניצול שואה במשך שבוע שלם על מנת להמחיש כיצד מתנהלים חייו למרות כל התיקונים שנעשו בחוק". מרוז מספר כי "הרעיון לסרט נבע מכך שלמרות כל הרפורמות וועדות החקירה, ניצולי שואה ממשיכים לספוג יחס משפיל עלבונות וקשיים כלכליים עצומים ולכן מגיע הסרט". הסרט אף יתעמת עם גורמים מרכזיים מצד ממשלת גרמניה בנסיון להבין מדוע היא כל כך קשוחה ב"נדיבות" ובקריטריונים שלה הידועים לשמצה על פיהם פועלת ועידת התביעות כלפי ניצולי השואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully