וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברדיו האזורי קוראים לפיקוח עצמי בנושא תוכן שיווקי

אמילי גרינצווייג

8.7.2010 / 13:07

חיים הכט מנכ"ל רדיו קול רגע: "אנחנו נעשה את זה נכון מכל רגולטור. אנחנו נקבע מה מפר קודים עיתונאיים ומה לא, אחרת זה לא עובד"

בשעה שבהתאחדות תחנות הרדיו האזוריות מאיימים בתביעה נגד הרשות השניה, אם תעשה שינוי בתקנות התוכן השיווקי, לא כולם ברדיו האזורי מייחסים לשימועי הרשות גזירת מוות. ישנם קולות הקוראים ליצירת מעין קוד אתי של התחנות בפיקוח עצמי. הרשות הודיע כי תקיים שימועים בנושא תוכן שיווקי, משדרי התרמה ופרסום אלכוהול.

חיים הכט, מנכ"ל רדיו קול רגע, מציע יצירה של קוד אתי של אנשי הרדיו, שיהווה רגולציה עצמית. "בתחומי ההתרמות ברדיו נעשו דברים שאינם ראויים ואני חושב שצרי לשים לזה גדרות, אבל אנחנו נעשה את זה נכון מכל רגולטור", אמר הכט. בנושא הגבלות על התוכן השיווקי אומר הכט כי מדובר בהוראות דרקוניות שאינן יכולות לעבוד במציאות: "ברגע שנתת למישהו את הרישיון לשדר, אתה חייב לסמוך עליו. צריכה להיות רגולציה עצמית, שאנחנו נקבע מה מפר קודים עיתונאיים ומה לא, אחרת זה לא עובד – עובדה, היום פורצים את ההוראות".

גם אהרון אורגד, מנכ"ל רדיו תשעים תומך ברעיון הכללי לפיו יש לפעול להסדרת כללים בנושאי התוכן השיווקי, פרסומות אלכוהול וההתרמות. "עמדתנו תהיה פועל יוצא של השקפת העולם שלנו לפיה תחנת רדיו אזורי אינה חברה עיסקית רגילה שכל מטרתה רק להרוויח, אלא גם מכשיר בעל שליחות חברתית ואחריות ציבורית.

"אנו סבורים כי בתחום התוכן השיווקי צריכה הרשות השניה לנהוג כבית הלל ולא כבית שמאי, בעיקר בשל העובדה שהתחנות מתמודדות עם מציאות כלכלית לא פשוטה ומול גורמים במדיה שלא חלים עליהם כל הגבלות. עם זאת , אנו בהחלט תומכים בהסדרה הגיונית של כללים שיפרטו מה מותר ומה אסור כי כיום אין כללים כאלה". בנושאי פרסום האלכוהול תומך אורגד בהסדרת הכללים, אך מציין כי "יש להביא בחשבון את העובדה שהגבלות שאינן חלות גם על הטלוויזיה או תחנות רדיו ארציות, יוצרות מצב לא שיוויוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully