וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערעור, עובדה

אמילי גרינצווייג

11.7.2010 / 18:23

כותרת שנויה במחלוקת בהארץ, שעסקה בבקשת מועצת העיתונות להופיע כידידת בית המשפט בערעור "עובדה" לעליון, העירה את האופוזיציה בנשיאות המועצה

חבר נשיאות מועצת העיתונות בן דרור ימיני מתנגד להחלטת המועצה להופיע כידידת בית המשפט בערעור שהגישו אילנה דיין ו"עובדה" על החלטת בית המשפט המחוזי בתביעת הדיבה שהגיש סרן ר'.

במכתב למזכ"ל המועצה אריק בכר מבקש ימיני לדווח לחברי המועצה מי הם חברי המועצה שהצביעו בעד ההחלטה, מי המתנגדים ומי הנמנעים. ימיני שב ודורש כי המועצה תתכנס לדיון בנושא: "בשנים שבהן אני חבר נשיאות ומועצה, לא קיבלנו החלטה בחיפזון כזה, ועוד לאחר דיון שבו היה ברור שאין רוב להצעת ההצטרפות. הרי היה דיון. הרי לא התקבלה החלטה. אז מדוע בחר מי שבחר בהליך מוזר שכזה, בנושא כל כך חשוב".

ימיני מתייחס לידיעה בנושא שהתפרסמה בעיתון הארץ ביום שישי. בכותרת הידיעה נכתב: "מועצת העיתונות מתייצבת לצד אילנה דיין בערעורה בעניינו של סרן ר'". זאת למרות שהחלטת המועצה היא להופיע כידידת בית המשפט, כלומר להאיר את עיניו בסוגיות הקשורות לעבודה העיתונאית. ימיני כותב: "זה לא פורסם ב'מקור ראשון' ולא בערוץ 7. זו הייתה הפרשנות הנכונה, מאוד נכונה, של עיתון 'הארץ'.

גם מנכ"ל אגודת העיתונאים יוסי בר מוחא התייחס לפרסום בהארץ והצטרף לדרישה לכנס את מליאת מועצת העיתונות. בר מוחא כותב: "תחושתי היא שיש כאן חשש להונאה לכאורה ולתרמית מרבית חברי מליאת מועצת העיתונות שלתומם חשבו כי הם נדרשים להגן על חופש העיתונות וחופש הביטוי, כשבפועל הם מצטרפים כ'ידיד בית המשפט' להרשעה כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully